Sunday, March 20, 2011

WEE CHOO KEONG BAKAL CALON BN PRU 13??

BUAT HAL LAGI!! Keluhan yang seringkali kedengaran setiap kali bloggers WangsaMAJU memulakan CyWAR. Macam2 isu dicari dan dicungkil. Sampaikan Pejabat UMNO WangsaMAJU sendiri hairan. Takut pemipin2 UMNO di luar sana menganggap kami dibayar setiap bulan. Walhal bak kata Ketua UMNO Bahagian WangsaMAJU Aku bagi air liur je tiap2 bulan. Cakap pun tak guna. Orang politik tetap akan kata kami dibayar. Harap2 mereka bukan sahaja memfitnah, akan tetapi turut berdoa agar ianya menjadi realiti 1 hari nanti. Akan tetapo hasil kerja lebih diutamakan. Hasil kerja yang membawa kemenangan. Kerana WangsaMAJU Team Bloggers hanyalah mewakili majoriti Penyokong2 BN yang berkempen habis2 an di Kedai2 Kopi, di kawasan2 Perumahan waimah di Pejabat tempat kerja, mengeluarkan fakta dan bukti kepincangan PAKATAN PEMBANGKANG. Bloggers WangsaMAJU sama seperti blogger2 Pro Kerajaan lain. Tdak pernah rasa puas untuk terus bekerja. Ini hanyalah salah 1 inisiatif kami sebagai persediaan sebelum menghadapi PRU 13. WangsaMAJU ini sememangnya menjadi rebutan bukan sahaja dari kalangan parti2 Pembangkanag, malah dari pihak komponen BN juga. Akan tetapi, kekuatan BN mengatasi segala2 nya. Kerusi yang pada mulanya menjadi milik UMNO diberikan kepada MCA bagi meneruskan aspirasi Perjuangan pada 2004.




Namun, 2008 mencatat sejarah hitam buat WangsaMAJU. Tewas. BN tewas dengan hanya 150 Kerusi Parlimen. Bersorak 1 kampung penyokong Pembangkang di WangsaMAJU. Seperti kemenangan Rakyat kononnya. Parti Keadilan Rakyat (PKR). Kemana arah parti tersebut di sini? Mana pemimpin2 mereka? Jangan kata ahli, AHLI PARLIMEN pun keluar parti. Bagaimana mereka memilih calon. Masa kempen PRU 12 dicanang 1 Malaysia calon terbaik, berkaliber, telus lagi setia.. Semuanya baik. Huh? Kalau sudah dikata dasar penipu tetap PENIPU.

YB. WEE CHOO KEONG merupakan kemuncak kejatuhan PKR WangsaMAJU. Walhal semasa diumum kemenangan beliau pada malam keputusan PRU12 beliau berikrar akan bersama2 PKR membantu serta membela nasib rakyat. Bukan sahaja rakyat tidak dibela, diasak dan difitnah lagi Ketua UMNO WangsaMAJU, Datuk Shafei Abdullah. UMNO juga. Walhal MCA pesaing semasa PRU12. Bila sudah keluar menjadi MP Bebas, manusia yang dilihat begitu benci pada UMNO dan BN ini hadir ke Majlis BN WangsaMAJU. Duduk 1 meja bersama manusia yang digelar 'Mr. Political Toll' 1 ketika dahulu. Namun, dilihat menyokong BN. Siap Laung 1Malaysia. Mungkin itu sekadar skrip yang diarahkan oleh Anwar untuk menjatuhkan BN WangsaMAJU.

Apa alasan PKR? Salah BN juga. UMNO beli YB WangsaMAJU. Inilah alasan yang biasa digunakan apabila terkedu tidak tahu hendak menutup dan memperbetul kesalahan sendiri. Pimpinan Anwar Al Juburi. 16 Tahun bersama Kerajaan Pusat. Jawatan terakhir TPM. Bangga dan Bongkak. Kononnya pengalama beliau luas mengalahkan mana2 pemimpin pesaingnya. Cakap pengalaman 16 Tahun seperti 60 Tahun. BODOH juga. Beri calon macam melanggan anak ikan. Bila dahagakan nafsu digunapakai. Sudah muak dibuang jauh2. Inikah Parti yang dikatakan Harapan Rakyat Malaysia?

Siapa Calon BN PRU13? Dato' Shafei Abdullah? Wee Choo Keong? Atau kembali kepada calon lama Yew Teong Lock? Siapa calon itu bukan ukurannya. Kerana ukuran yang lebih penting adalah semangat yan terbukti. Jika dibanding, runtuh terus kelemahan diri. Tapi itulah lumrah hidup/Kerana kelemahan, manusia menjadi lebih baik.


Selepas ini :
CALON2 PAKATAN PRU SARAWAK AKHIRNYA AKAN LOMPAT PARTI!! AJARAN LOMPAT PARTI ANWAR MEMAKAN DIRI SAMPAI KIAMAT.

0 comments:

Post a Comment