Wednesday, November 30, 2011

10 comments:

  1. Fathul bari ni..gayanya tidak sesuai menyertai politik..apatah lg umno..
    beliau harus menjadi pendakwah bebas spt ustaz maza..
    itu lebih cocok dg ilmu dan gayanya yg berdarah muda itu..
    beliau boleh menjelaskan apa2 masaalah mengikut ilmunya kepada mana2 pihak tanpa perlu hipokrit..
    macam sesetengah ostad2 skg ini yg mcm bercakap dlm kelambu..

    ReplyDelete
  2. Kalau begitu anda tolong nasihatkan mana2 ustaz PAS agar tidak menyertai politik agar mereka juga boleh menyampaikan ilmu dan tidak terjebak dalam api neraka Allah.
    Keberanian menegakkankan Hak dan keadilan kalau bertempat dan tempatnya pula betul adalah lebih cantik.
    Contohi ustaz Kazim..Allahuakbar.

    ReplyDelete
  3. ..Ust Fathul Bari seorang anak muda yg berani dan berterus terang dalam perjuangan memartabatkan Islam. Beliau mengambil UMNO sebagai flatform perjuanganya kerana dia yakin UMNO dapat membantunya untuk merealisasikan matlamat perjuangannya. Maka tidak perlulah dia menghabiskan masa dok menyalak dari luar yg kadang2 terpaksa disulami dgn maki hamun terhadap kerajaan untuk mendapat tepuk dan laungan takbir daripada para penyokong taksub.


    Lebai Malang

    ReplyDelete
  4. baru kena kritik sikit dah melenting...huhuhu...

    ReplyDelete
  5. http://www.malaysiakini.com/letters/183279

    APA MACAM...?

    ReplyDelete
  6. wak jhali: kritik sikit melenting ape nye..tengok video tu n faham la betul-betul..kalau statement yang boleh menyesatkan die sebagai orang yang berilmu wajib la menyampaikan dan menegakkan kembali kebenaran..bukan saja melenting..janganla butakan hati tu sangat sampai dah tak boleh dan tak nak fahamkan dulu ape yang ustaz Fathul Bari ni cakap..ke nak kene ceramah mencarut2 baru korang faham? kalau mcm tu pergi cari ustaz korang yang suka kutuk bukan kritik membina tu...
    ----------------------------------------------

    Anonymous said...
    http://www.malaysiakini.com/letters/183279

    APA MACAM...?
    December 6, 2011 3:40 PM

    ko main paste je..baca meloyakini tu pastu terus percaya...cakap takde bukti & pusing2 lepas tu kantoi terus senyap je....takde kredibiliti langsung meloyakini tu...nak cite hudud, tapi mintak pendapat ulamak syok sendiri..hudud ni bukan sekadar nak atau tak nak laksanakan..ko pegi sekolah betul2 dulu...sebab part yang kritikal dalam undang-undang dan hukum ISLAM adalah part "implementation"...ni bukan hukum yang main-main...tu aku suro puak-puak pas ni pergi sekolah dulu bagi abis...nak cite implementation pun bukan boleh decide mcm tu jer...silap perhitungan nak kena jawab bro nanti...amik mudah jer cakap hudud la ape benda la...politik je lebih puak ni...rosakkan persepsi org terhadap islam....

    ReplyDelete
  7. siapa guru2 al bani....dalam...ilmu hadis...ya fathul bari...berapa ribu hadis albani hfal...siapakah al bani nk kritik bukhari...ada akai ka ....budak 7 tahun nk kritik guru math dalam bab trigonometri...

    ReplyDelete
  8. Syabas,suatu skop baru membina dalam dakwah islam, saya secara peribadi pun menyebelahi kedua2 ustaz membawa era pendakwahan secara benar dan menarik anak muda membahas setiap isu diutarakan.Kuatkan fakta dengan rujukan dan sampaikan semudah mungkinkepada anak2 muda agar mereka faham apa itu ISLAM dan JIHAD, agar akhirnya anak muda kita mula menuju kearah TAKWA dan IMAN lebih baik..aminn

    ReplyDelete
  9. ..kini ramai orang yg berminat mendengar ceramah agama tapi yg banyak lawak ala2 siri maharaja lawak dan yg banyak guna ayat2 maki hamun..kemudin mereka bertakbir ramai2..bukan jenis ceramah untuk menambahkan ilmu. Maka sebab itu kebanyakkan penganut PAS jadi pentaksub giler. Sebaliknya pemimpin PAS pula jadi BARUA kepada DAP dan Hj AnuuWar...apa la nak jadi dengan puak2 yg mendabik dada sebagai pejuang tulin Islam ini.

    ReplyDelete
  10. SIFAT SAYANGKAN UMAT, MULIAKAN ORANG ALIM.ANGGAP PERBEZAAN PENDAPAT ADALAH SATU RAHMAT. SALING KENAL DAN SALING MENGORMATI DAN SAYANG MENYAYANGI.

    UTMANAKN MATLAMAT AGAMA DAN UMAT DIHADAPAN DARI KEPENTINGAN PENDAPAT PERBADI.

    TUAN -TUAN SILA LIHAT SEKITAR KANAN,KIRI DEPAN BELAKANG, MANUSIA ORG AWAM DALAM KESESATAN, KEFASIKAN ,KEMUNGARAN DAN KEJAHILAN. APA PERANAN KITA SEKARANG UNTUK MENYELAMATKAN UMAT MANUSIA.? KITA SIBUK MENYALAHKAH , SIBUK MENCARI PERBEZAAN LALAI TANGGUNJAWAB.

    AYOH SAUDARA BANGUN DAN LIHAT UMAT DAN TERUS MELANGKAH PUJUK RAYU UMAT ,DOA UNTUK KEBAIKAN UMAT MANUSIA.AMIN

    ReplyDelete