Sunday, February 10, 2013

Realiti Yang harus Diterima Rakyat..Hanya BN Beri Kesejahteraan Negara!!!


alt

KUALA LUMPUR 9 Feb. - Rakyat harus memberi mandat kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk kekal sebagai pemerintah negara agar kesejahteraan yang dikecapi negara selama ini akan berterusan.

Mantan Perdana Menteri Tun Mahathir berkata, BN perlu kekal sebagai pemerintah supaya individu yang cuba memecah-belahkan keharmonian negara boleh diambil tindakan seperti dilucutkan kewarganegaraan melalui pindaan Perlembagaan Persekutuan.

“Kita pinda Perlembagaan..untuk pinda Perlembagaan kita kena dapat dua pertiga undi di Parlimen. Kalau kita tak dapat, kita tak boleh pinda.

“Sebab itulah PRU13 ini, tolong beri kemenangan kepada BN,” katanya pada majlis ‘Santai Bersama Tun M’ di Institut Latihan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur hari ini

Tun Mahathir mengeluarkan kenyataan tersebut apabila sidang hadirin menyoal tentang perlucutan kewarganegaraan individu yang cuba memecahbelahkan perpaduan negara seperti bekas Presiden Majlis Peguam Datuk S Ambiga.

Pada majlis yang sama beliau turut menyeru agar orang melayu memperkasakan taraf ekonomi dengan memanfaatkan segala kemudahan yang diberi kerajaan.
Menurutnya lagi, orang melayu perlu lebih berdikari untuk memajukan diri dan tidak terlalu bergantung dengan kerajaan.

“Menyedari hakikat itulah, kerajaan sentiasa berusaha mencari jalan memberikan kemudahan pendidikan yang terbaik kepada rakyat di negara ini seperti menyediakan infrastruktur yang baik serta bantuan biasiswa kepada yang layak,” katanya lagi.

Sumber-KLPOS

0 comments:

Post a Comment