Monday, August 12, 2013

Kerajaan Patut Ambil Tindakan Ke Atas Khalid Ismath


Rentetan daripada pergolakan di Syria, bahaya dendam pengikut Syiah terhadap Sunni semakin disedari umum.

Kesedaran ini turut bertunas di hati sebilangan rakyat Malaysia, yang merupakan Ahli Sunnah Wal Jamaah (Sunni).

Maka, pekung pengikut Syiah yang sekian lama bertapak di negara ini mula terpokah sedikit demi sedikit. Dan apabila angka anggaran yang merujuk kepada bilangan pengikut Syiah dibentangkan, jelas perlu ada kerisauan di situ.

Manakan tidak risau, Syiah amat sinonim dengan sifat berpura-pura untuk mengaburi persepsi orang lain terhadap mereka. Berbekalkan semangat taqiyyah yang dianjurkan oleh ulama besar Syiah, golongan ini yang biasanya petah memutar kata-kata akan mengeluarkan pelbagai hujah yang mampu memesongkan akidah individu Sunni yang tidak awas dengan hukum hakam agama.

Bagaimanapun, tidak semua orang mampu menyembunyikan pendirian mereka selama-lamanya. Apatah lagi apabila berhadapan dengan media sosial yang memberikan kebebasan bersuara.

Justeru, sesetengah individu yang merupakan pengikut Syiah kadangkala tergelincir ketika lantang bersuara.

Antaranya adalah Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indipenden (KAMI) yang bernaung di bawah Parti Sosialis Malaysia (PSM), Khalid Mohd Ismath.

Jika nama ini kedengaran biasa didengar, ini adalah kerana Khalid adalah anak muda ‘glamor’ apabila gambarnya menendang seorang anggota polis trafik di Perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April 2012 disiarkan di akhbar utama.

Terdapat banyak bukti menunjukkan penuntut UiTM Shah Alam ini merupakan penyokong tegar Syiah terutama status-status yang diposnya di laman Facebook.

Terus Baca Di Sini

1 comment:

  1. KENYATAAN MEDIA SELAMATKAN INSTITUSI TABUNG HAJI

    Kami NGO Islam ingin menarik perhatin kerajaan dan juga masyarakat umum mengenai perlantikan Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim sebagai Pengerusi baru Lembaga Tabung Haji oleh kerajaan. Kami berpendapat bahawa perlantikan beliau sebagai pengerusi Lembaga Tabung Haji, tidak menepati kriteria transformasi dan tidak bersifat transformatif seperti yang diwar-warkan oleh kerajaan selama ini.

    Sebuah organisasi perniagaan yang mempunyai wawasan dan tujuan yang besar lagi murni serta mempunyai kaitan rapat dengan aspirasi kerajaan, Islam serta kaum Muslimin, ia sepatutnya dipengerusikan oleh seseorang yang mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang berkaitan serta memiliki latar belakang pentadbiran perniagaan serta kelulusan akademik yang tinggi. Selain dari memiliki kriteria tersebut, untuk mengurus suatu entiti perniagaan besar seperti Lembaga Tabung Haji dengan imej Islam pula, pengerusinya memerlukan reputasi yang tinggi dengan integriti dan sahsiyah yang tinggi juga.

    Maka, kami berpendapat Datuk Abdul Azeez tidak mampu membawa imej tersebut dan tidak sesuai menjadi pengerusi kerana Lembaga Tabung Haji terlalu besar baginya serta mempunyai kaitan dengan imej dan identiti Islam pula. Oleh yang demikian kami meminta kerajaan menilai semula keputusan perlantikan Datuk Azeez tersebut dan segera mencari calon baru yang lebih kompeten dengan memiliki integriti dan sahsiyah yang tinggi yang justeru dapat memelihara imej kerajaan yang bersih lagi Islamik serta dapat membawa Lembaga Tabung Haji kepada tujuan asal penubuhannya dan dalam masa yang sama dapat menyelesaikan pelbagai masalah kronik yang sedang dihadapi oleh Lembaga Tabung Haji ini.

    Ismail Mina b. Haji Ahmad
    4 Julai 2013
    Presiden
    Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (MUAFAKAT)

    ReplyDelete