Saturday, March 31, 2012

"Saya Tidak Pernah Mengundi Pembangkang Sehingga Ke Hari Ini"-Nash Lefthanded

"Saya tidak pernah mengundi pembangkang sehingga ke hari ini"- Itu adalah antara ungkapan Saudara Nasaruddin Alias ataupun lebih dikenali sebagai Nash dari Kumpulan Lefthanded.

Beliau adalah antara penceramah jemputan yg hadir memberi ceramah pada Ceramah Perdana Isu-Isu Semasa yg bertempat di Seksyen 1 Wangsa Maju anjuran Persatuan Masyarakat Prihatin Wangsa Maju(RESTU).

Dalam ceramah perdana itu juga menyaksikan 2 lagi penceramah dijemput untuk memberikan ceramah. Mereka adalah Yg Berbahagia Dato Dr Hj Mohd Shafei b Abdullah dan Yg Bhg Dr Fairuz Khairuddin yg merupakan Mantan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang.

Beliau yang banyak menceritakan tentang penubuhan FELDA yg ditubuhkan oleh bapa kepada YAB Dato' Sri Hj Mohd Najib iaitu Tun Hj Abdul Razak ternyata menggamit keriuhan di tapak ceramah kerana rata-rata hadirin yang bersemangat memberikan tepukan gemuruh kepadanya

"Kita perlu bersyukur, kalau Tun Abdul Razak tidak menubuhkan FELDA, ramai orang melayu yang kaya raya sekarang tidak mampu merasai nikmat yang mereka ada pada hari ini",ujar nya lagi.

Sebelum beliau mengakhiri ucapannya, beliau berharap agar Perdana Menteri Malaysia kini iaitu Dato' Sri Hj Mohd Najib Tun Abdul Razak akan mengikut langkah Allahyarham Bapanya untuk membela nasib rakyat di Malaysia.

JOM KITE LAYAN VIDEO DI BAWAH NIE!!!!!!!!!!!!!!!!



116 comments:

  1. bro, ingat ye ejaan yang betul untuk dato' atau datuk ialah 'seri' dan bukannya sri. sri tu untuk tan sri ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. megah sangat la lu dengan seri atau sri tu! x payah nak ngampu. masa talkin nanti takdenye nak sebut benda-benda tu. kat padang mahsyar nanti pun benda-benda tu tak berguna..chow...

      Delete
    2. Bukan megah hanya sekadar menghormati kedudukan yang dikurniakan oleh raja kita pada seseorang pembesar. Tak salah kan?

      Delete
  2. Dato sri dari Pahang

    ReplyDelete
  3. abis tu yg ko bagi ucapan masa ni watpe??... apsal tak komplen jer mana2 surau yg ko pegi tuh!!.. nak tunjuk kebodohan diri sendiri la tuh!!!.. tau BN senang nak pow duit rakyat dan2 ko amik kesempatan!!.. rakyat malaysia ni bukan bodoh nash!!...
    weyh nash..ni ayat ko!!...

    * saya selalu bercakap dgn anak2 di sekolah tu..belajar untuk menghormati org tua... (kenapa tak cakap belajar Ilmu agama untuk mendekatkan diri dgn Allah dan taat kepada ibu bapa?..)

    * belajar untuk jadikan diri kita sebagai orang yg berbudi kepada orang yg telah memberi budi kepada kita!!... (macam ayat najib jer!!.. u help me i help u!) phuihhh!!...


    ucapan ko pun dah ada berbaur politik!!.. apsal awal2 ucapan tadi menafikan?..bodoh!!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bob lokman / nash memang boleh bersyarah.....tapi diaorang bukan faham pon apa yang dia syarah...

      Delete
    2. Tak kan Nash nak list down semua nasihat dia pada anak dia ...

      Delete
    3. hoi nash...yg dok edar cd lucah dan jaja cerita seks & bersikap perkauman tu sapa.....umno sudah tidak ada hujah utk berdepan dgn PR secara berhemah & bertamadun ttg isu2 rasuah penyelewangan dan salahguna kuasa..modal yg tinggal hanyalah menjaja isu2 seks dan bersikap perkauman dgn menakut2kan org melayu bahwa melayu akn hilang kuasa...realitinya waktu PRU11 jumlah kerusi yg dipegang oleh melayu adalah 102..pd PRU12 kerusi melayu bertambah kpd 107 kerana calon PR dari kaum melayu dpt kalahkan calon BN dari MCA dan MIC...ini fakta..jgn nk auta semua org melayu....yg bodoh cuma melayu umno!!!!

      Delete
    4. yang dok berlakon filem lucah tu pasai apa!!!! Mangkauk hayun betoi

      Delete
    5. Hoi Anon apr 2012 1056pm.... hang dok kecoh? mana buktinya UMNO edar kan cerita lucah, sek atau perkuaman? yeah melayu UMNO bodoh, melayu pakatan bijak habis apa?
      ANON 2 apr 0426am... betul,betul,betul... org pakatan semua bebal mungkin belum dpt hidayah, dorang masih buta mata atau pun bodoh otak, sejarah ottoman empire? bagaimana ottoman empire jatuh bagaimana khalifah islam terakhir di jatuhkan? Org malaysia baca kisah tuu.... jgn jadi bodoh?

      Delete
  4. lu sembang apa nash? terima kasih pada Tun Razak..yer kami berterima kasih.Tapi bukan pada UMNO.sori bro,perjuangan Felda bukan Tun Razak sorang je yang bawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang bukan Tun Razak Sorang aje ... tapi yang pasti idea ini bukannya dari PAS tapai dari UMNO/BN.... PAS cuma tau kondem saje ... kalu nampak projek tu membawa keuntungan ...mula la nak ambik kredit... Nak harap projek PAS ??? memang tak akan pass punye ... Kohilal pun tak mampu nak urus ... nak komen pasal Felda ... cermin la diri tu hoi .......

      Delete
    2. bila ler puak ajaran sesat ni nak sedar, tunggu bala dulu ke weiihhh???

      Delete
    3. bodo.,.ladang rakyat ape cerita?
      PAS xtaw mengurus..tu y melingkup..

      Delete
    4. kalau korang nak tahu, dulu, PAS nie kaki sapu balak dari kelantan hingga terengganu. Ini berlaku pada tahun lewat 1950an dan awal 1960an. Semua sapu... lupa diri. Semua nak kaya...sekrang pun berlaku juga. Pemimpin PAS amik balak bagai nak rak.. Orang yang RAKUS KUASA akan sentiasa diuji tuhan. Bila diuji dia akan lupa diri, dan lupa amanah yg dipegang. Islam di negara nie sedang dalam keadaan parah. Kalau korang buat analisa, jumlah kerusi yg dipertandingkan oleh PAS tak boleh membuatkan dia berkuasa memerintah mahupun meminta. PKR, majoriti ahli adalah bukan Melayu; DAP sah bukan melayu. Mana boleh ada yang boleh mempertahankan Islam apatah lagi Melayu. Keghairah korang nak menjatuhkan BN nie macam mat rempit. Bila dah accident, patah kaki, tangan lumpuh selamanya, baru nak sedar. Pandai pandai la korang.

      Delete
  5. minta PAS buat satu tanah rancangan spt FELDA. Jangan tau nak kondem je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas buat rancangan? toksah harap..buat janji kosong boleh la.

      Delete
  6. Apa pasallah yang msrah msrsh sangat pada UMNO? Pasal tak dapat habuanlah tu! DEngki khianat nya! Apa semua orang UMNO makan rasuah ke? Inilah akibat makan belacan atau budu banyak sangat, hati dan jiwa jadi busuk dan hanya mampu lingkupkan bangsa sendiri saja! balasan jahat pada orang jahat biar Allah yang tentukan, tak payahlah mewarisi amanat wali Terompah yang sudah mengkafirkan orang Islam UMNO~ Tentu agaknya masa biasiswa kerajaan beri dulu kau sakit hati tak dapat! disuruh belajar pandai=pandai kau main-main! tak berjaya salahkan kerajaan! Ada pula jenis kau yang dapat biasiswa, tapi jadi " Kaduk naik ke Junjung!" hati busuk salahkan orang uMNO kerana tak dapat lebih! Kalau bijak sangat cubalah telaah apa yg PKR dan DAP sedang rancangkan buat bangsa kau Melayu! PAS jangat haraplah terlampau ramai lebai jual air liur makan hasil titik peluh isteri! Pelawak Melayu ramai di situ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong sokong

      Delete
    2. Memang aku sokong

      Delete
    3. 100% sokong.....

      Delete
    4. kite bole tgk klu ceramah PR...80% cerita keburukan org..kesalan org lain..kutuk pemimpin..yg btol pon salah gak...sume kerajaan buat salah..itulah otak pemimpin PR...xde manfaat langsung..

      Delete
    5. sama je...kalau kerajaan selangor semuanya geng BN ni kata salah..sampaikan bagi air free pun katanya salah..bodoh!!!

      Delete
    6. Padan muka kaum pas. parti sesat alam. taubat lah pas. nik aziz pun nampak tak lama dah, jalan pun tak larat, siapa pula nak ganti ajaran sesat dia. melayu pas ni tak sedar diri,sombong bodoh. tabsub tk bertempat. pas memang hampeh.musuh islam malaysia.saya betul cakap dari hati. saya pandang org pas terlalu hina sangat di mata saya, dan jijik teramat, anjing kurap pun saya masih ada sifat kesian pada saya tapi pas ni lebih dari itu. Mereka ni musuh org melayu.Senang ckp lah lebih hina dari yahudi mereka ni. Busuk hati sesama islam.ITULAH AJARAN DARI PEMIMPIN MEREKA.

      Delete
    7. kalau lah pada zaman tun razak dulu dh ada sistem pekerja asing mcm sekarang aku berani potong jari kerajaan x akan ambil rakyat tempatan jd peneroka, baik mereka ambil pekerja asing usaha kan ladang, kos murah sbb blh upah murah, lg pun pekerja asing boleh di hambakan,dn mereka x akan bangkit membantah

      Delete
    8. sokong...sokong ..betul sangat tu

      Delete
  7. fikiran waras, dapat menilai nikmat dgn waras juga, manusia yg kufur nikmat tak akan menerima kenyataan, sekalipon telah merasaai kesenangan dlm hidup. contoh: ahlul hamPAS cuma pandai komen, idea untuk membangun langsung hamPAS.

    DALAM DUNIA!!! tiada satupon kerajaan mampu buat felda seperti yg malaysia buat. ini idea tulin bangsa melayu, tang melayu pork najis tak banga melayu. kerana dia berasal dari tunggul kayu, tak ada bangsa, otak serupa kayu yg dianuti ahlul hamPAS.

    ReplyDelete
  8. Saya pernah mengundi pas dan tak akan mengundinya lagi. Pas lebih teruk daripada umno. Apa bila penyokong DAp ke mahkamah mahukan bang di masjid disenyapkan. Pemimpin pas senyap membisu. Bagi pemimpin begini, (yang mengkhianati kepercayaan orang islam) serta penyokong mereka, bagaimana mereka akan menjawab di sana nanti? Terkencing terberak mereka menjawab di sana nanti. mok

    ReplyDelete
  9. Haramjadah Punya Penyokong PR MelayuApril 2, 2012 at 8:37 AM

    Yg marah2 tu kerana mereka beranggapan Felda tu Mazlan Aliman yg tubuhkan, dibantu dengan dana Yahudi dari Anwar. Org2 Felda yg sokong kerajaan tak akan masuk syurga sebab tak pangkah PAS PIS PUS (bunyi kentut).

    Itu sajalah pengikut2 dajal Melayu abad ni tahu dan faham. Kebolehan yg terserlah puak haramjadah ni boleh buat adalah memfitnah bangsa sendiri utk menghancurkan agama Islam, bangsa sendiri dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. peneroka kalau nk maju berjaya kena buat kerja sampingan, kalau mengharapkan sekadar hasil ladang peneroka memang miskin kedana serupa hamba FELDA, so umgok x perlu dabik dada konon bantu org melayu-- kalaulah zaman dulu dh ada sistem pekerja asing mcm sekarang , mati hidup semula KERAJAAN x akan ambil rakyat tempatan yg banyak menyusahkan FELDA seperti skg !!!

      Delete
  10. jawapan nya PASamdul ni bodoh tahap keldai ...orang yg tak pernah berterima kasih dan bersyukur dibumi sendiri ada lah PASamdul ... kalau dah lebih 50 tahun UMNO dah byk berbakti ...ko ingat nikmat skrg ni saje2 turun dari langit kalau tk ada yang mengusahakan nya ... mmglah kalau segelintir ahli UMNO tu rasuah .... apa PASamsul ni maksum ...pooorrrraaahhh... kita mencari mana yg banyak memberi kebaikan bukan mencari mana yg betul dan mana yang salah ...PASamdul tak pernah buat salah?????? kalau dah totok tu totok jugak la ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bijak jawapan ini..sokong sangat

      Delete
    2. apasal NABI MUSA lawan bapak angkat dia wahai lembu kondo ? sepatutnya BAGINDA berterima kasih dn bersyukur la x gitu ? cow memang di perlembbbbbuuuuuuuuuu kan oleh lembbuu. otak letak kat lubang taik x reti nk fikir...

      Delete
  11. Dasar penipu, datuk deme penipu bapa deme penipu .... Gomo Haram Jadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekali kita maki haramjadah sepuloh kadi diri sendiri haramjadah. sebab "it takes the robbers to know the thief".

      Delete
    2. anon 08.06pm...

      you go and tell that to gomo...

      Delete
  12. umno anjing...di bunuh saja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu sajalah yang HAMPAS tahu ...polis anjing..umno anjing.kenikmatan yang dia sendiri enjoy hari ini tak sebut pun..apa HAMPAS ah buat 22 tahun d kelantan..janu teh "O" melalui paip. rakyat perdalaman hidup dalam daif. tolonglah terima kenyataan.. kalau kita tidak bersatu dan nyahkan DAP maka melayu akan merempat d tanah air sendiri..tengok contoh d pulau pinang baru 4 tahun perintah rumah murah untuk orang pendapatan rendah biasanya melayulah dibatalkan..herai2 melayu mencari rezeki di pantai pelancongan batu feringhi diroboh dan dihalau..yang dibina rumay mewah harga tinggi..untuk siapa??..banyak lagi menimpa orang melayu tetapi apa nak buat semuanya kerana mendapat sokongan PAS/PKR.

      Delete
    2. sudah 22 tahun HAMPAS perintah kelantan, 99.9% rakyat kelantan bertaburan seluruh semenanjung malaysia mencari rezeki halal yang sepatutnya disediakan oleh HAMPAS d kelantan.

      ribuan anak kelantan berjaya ke menara gading dan kerjaya kerana usaha gigih UMNO memberi pendidikan dari tahun 1 hinggalah ke universiti..HAMPAS buat apa meh kita sembang.

      HAMPAS ceramah ceramah ceramah, kutok kutok kutok, doa orang yang memberi bantuan pcah perut adakah ini cara islam??.

      meh kita sembang. katalah sebaliknya berlaku HAMPAS d putrajaya dan UMNO d kelantan belum tentu akan ada peruntukan berjuta2 akan masuk kelantan dari putrajaya.

      nak betulkan bekalan air RM600 juta disalurkan oleh Tun M dahulu tetapi sampai sekarang masih teh"o" keluar dari paip macam kata sdr kita diatas.

      Delete
    3. Mu kecek Guna lubang mulut ko lubang jubor

      Delete
    4. Marilah try......kalau nak bunuh UMNO,jangan cakap jer.....jangan jadi anuwar ibrahim....bagi surat saman tapi tak registered ngan mahkahmah.......lancau lu la

      Delete
    5. UMGOK LIHAT TANAH KG BARU MCM HARIMAU LIHAT LEMBU---MELELEH AIR LIUR !!!!

      Delete
  13. Anjing tak kenal UMNO... Anjing kenal Anjing je... kesimpulan Xyz Anjing sebenarnya kan2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. anjing tok main lobang jobor tapi main ikot alek jobor, tapi ketua pukangkang main lobang jobor...

      Delete
    2. kalau nk hapuskan umgok kita kena hapuskan wang dn harta dunia sbb umgok dgn harta ni umpama oksigen dgn kehidupan - x dapat di pisahkan-- aku boleh jamin semua yg hntar komen dlm youtube, blog ni semua di upah oleh umgok-- pergi ke program umgok semua di upah dn di sediakan jamuan, kalau tidak seekor pun x dtg

      Delete
  14. Saya pun tak pernah pangkah pembangkang dan saya juga bukan orang UMNO. Saya bersyukur apa yang saya nampak. Saya pun maju bukan kerana UMNO, saya pun tak dapat satu sen pun sari UMNO. Saya fikirkan orang Melayu, anak dan cucu kita perlukan pembelaan akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi tu...........pemikiran yg amat bernas

      Delete
  15. Sudahlah PAKATAN...Pakatan korang hanya untuk meruntuh dan memusnahkan!

    ReplyDelete
  16. kalau dah tak suka sangat apa yang dah kerajaan BN buat, dan mana yang asyik membangkang tu, jangan ambil segala subsidi yang kerajaan ambil. termasuklah subsidi petrol, disel, gula, beras, tepung, kedai 1 malaysia, duit 1 malaysia jangan ambil dan macam2 subsidi yang kerajaan bagi. malulah sikit pada TUHAN. mulut maki hamun apa yang kerajaan buat tapi tangan hulur minta bantuan. belajar2lah jadi manusia yang bertimbangrasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh yang apa kerajaan bagi dia mesti sapu kalau tidak rugi lah. tetapi air liur bersembur juga di ceramah-ceramah. itu saja diaorang tahu. yang diaorang taksub dengan anwar tu kerana duit lah..maklumlah duit negara dikebas, duit hong leong bank 445juta dikebas..duit yahudi dikebas untuk politik dan memperkayakan diri sendiri dan kroni-kroni ..macam azmin ali, nasution, ibrahim jaafar, dam ramai lagi akan terus sehidup semati denganya sebab sudah termakan budi yang begitu banyak.

      Delete
    2. bangang, habis tu yang membangkang xpayah la bayar cukai kan? lgpun apa tujuan ada kerajaan? utk rakyat jugakan....
      ~Misty~

      Delete
    3. ni sorang ...bangang ya amat.....tak reti nak berfikir.... pi duk dlm hutan je la ...

      Delete
  17. Aku tak masukk tak daftar mana2 parti pun. Tapi aku tak lagi undi pas. Parti yg dah jauh tersasar dan mengangkat dan mertabatkan ketua yg tak bermoral dan mengambil syaitan sebagai sahabatnya.

    ReplyDelete
  18. PAS= macam liPAS lubang tandas jer...mahkluk Perosak Ramai...sudah tak releven lagi pd melayu dan islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa setuju sama lu....

      Delete
  19. melihat komen2 pencacai2 UMNO semuanye dibuat ketika org lain ke surau/masjid utk solat maghrib berjemaah & mengikuti kelas2 agama. memang sah pencacai2 UMNO ni golongan yg meninggalkan agama atau lebih manis dipanggil golongan MUNAFIK!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian awk..
      sifat dan tutur kata awak ni sebiji macam tok alim dan lebai dari PAS... Sifat semula jadi orang PAS ini dari president, TOK Guru, Ulama semuanya sampai pengikut dia sama saja iaitu... "ORANG LAIN SEMUA SALAH DAN TAK BETUL< PEMIMPIN DAN GOLONGAN PAS SAJA YG BETUL..." itulah hakikat hati budi orang PAS>>> Terlalu taksub dan macam orang FASIK . Otak mengkarung dan kepala batu. BUTA sekala mata hatinya... MENGHUKUM orang lain FASIK, MUNAFIK> KAFIR telah menjadi sebahagian dari amalan kehidupan orang PAS,kerana Ulama dan TOK Guru PAS yang ajar mereka macam tu... Itulah ISLAM ALA PAS. TETAPIN ISLAM orang UMNO cukup berbudi pekerti mulia, Andainya RAsulullah (SAW) berperangai macam Orang PASini tentu ISALM tidak berkembang smpai ke TANAH MELAYU dan mungkin Islam hanya ada di negara arab sahaja... Ingatlah wahai umah dan rakyat Negara kesultanan Melayu Malaysia. Hanya UMNO sahaja satu wadah perjuangan untuk keadilan dan kestabilan politik TANAH MELAYU ini. dan seluruh bumi MALAYSIA>>> Pergi Jahannah dengan Ideologi Karut PAS. Ulama dan tok GUru PAS TERLALU SESAT DAN MENYESATKAN UMMAH...

      Delete
    2. ..suka2 jer label orang lain munafik...itulah rupa pengikut2 ajaran sesat PAS... depa ni dah bukan parti politik lagik, tetapi sebuah ajaran sesat lagik menyesatkan. harapnnya mereka ini akan sedar, buka mata dan hati serta fikiran...

      orangkulai

      Delete
    3. Nama As-salihin (konon islamik sesangat la tuh! Woi "Ass" (Bontot...ini gelaran yang sebaik-baik nya ko guna!), baik ko gi belaja balik kat skola rendah la....ko tau tak makna MUNAFIK tu? Golongan yang meninggalkan agama bukan digelar munafik ko tau tak?

      Delete
  20. pembangkang la yang sebenarnya melayu mudah lupa...

    ReplyDelete
  21. As Salihin : Tak baik buruk sangka kat org..jatuh dosa...kite tak nampak..

    ReplyDelete
  22. as salihin islam di hati tak perlu nak menunjuk2 aku pun pi surau salt berjemaah ikut kelas agama tapi tak lah sewenang2 panggil orang munafik...perlu diingat nanti diakhirat org2 yang macam AS SALIHIN MUNGKIN AKAN LEBIH BANYAK DI NERAKA JAHANAM...BETUL LAK PUAK PAS SAUDARA SALIHIN NI SEPATUTNYA BERDAMPING NGAN ORANG ISLAM DARI PUAK UMNO...UTK SAMA MENEGAK AGAMA ISLAM...TAPI HANG IKUT NIK AZIZ DENDAM NGAN ORANG ISLAM...ORANG UMNO...AS SALIHIN HARAP BIJAK DAN MENGUNAKAN BAHASA YANG INDAH2 AGAR TIDAK MENYAKITI HATI UMAT ISLAM YANG LAIN...

    ReplyDelete
  23. betul tu 9.31 pm: jangan persoal ibadah orang kalo kita pun tak seberapa. As Salihin: Berapa banyak Masjid yang PAS buat? PR membela tak pesalah lain dalam tahanan polis sekarang ni? Siapa yang PR bela tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bina masjid banyak2 n cantik2 tp kalo kosong, sekadar utk bergambar, apa gunanya kan...

      Delete
    2. Bodoh betol keterangan anonymous 12.20am nih...bangang!!!!!

      Delete
    3. tak buat masjid & roboh masjid yg ada tu kira lagi berguna ke???

      Delete
  24. Saya bukan ahli UMNO, saya bukan ahli PAS dan saya bukan ahli PKR......tetapi untuk PRU 13 saya akan undi UMNO, kerana ia adalah paling terbaik dari yang terbaik.....sekian

    ReplyDelete
  25. sudahlah nash...duit arwah sosilawati yg ko rembat ko dh pulangkan balik kpd warisnya????penipu!!!

    ReplyDelete
  26. Mmg apabila waktu solat,kite kene segera kan.....tp tak semisti nye dia tak solat......kot dia dok dlm jam ker kau tau ker......dah kalau kau solat org yg beriman bertakwa....tak payah lahnak maki pencacai kat otg lain yg kau tak nmpk dgn mata kau......blum tentu lg solat kau td d terime oleh allah swt.....dia sajer yg menilai diri seseorang itu......tak payah kau nak sibuk2 psl solat org lain....kau jg solat kau suda......klaau kau nak comment bende lain ikut suke kau....sampaai nak pertikai kan solat org lain....baik kau muhasabah dulu diri kau..assalamuaalaikom.....takbir...allahuakbar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, kalau kita bolih jamin diri kita masuk sorga lainlah, Ini sembahyang kalau banyak tapi tak ikhlas nak buat apa.

      Kita beribadah kerana Allah, Nik Aziz atau sapa pun tak bolih jamin kita masok sorga.... .

      Delete
  27. Aku sokong apa yang pakatan buat, sokong 100%. Tapi aku tak akan pangkah pakatan untuk jadi pemerintah.

    ReplyDelete
  28. Pakatan untuk memusnahkan keamanan, kemakmuran yang telah dinikmati sekian lama, memang betul kata2 ulama, bila dah akhir zaman, akan banyak berlaku fitnah sesama islam. yang baik dinafikan, yang buruk diperjuangkan...walaupun saya bukan ahli UMNO dan BN, saya takkan sekali2 tersilap untuk mengundi pakatan. Pakatan Syaitan.

    ReplyDelete
  29. lawakle ko nash, kisah ko dulu dalam suratkhabar pasai duit semua orang tahu, ini nak pulak tunjuk baik kasi ceramah, tak payahla, ko nak sokong sapa pun ko duduk diam2 dah ni nak ceramah bagai konon, sah2 ceramah ni ko dibayar...sudahla

    ReplyDelete
  30. At last melayu gado ngan malayu hahahaha mampos sama melayu kalu mcm nie hahahahah yeahh melayu gado sama melayu so cina naik india naik malayu jth dibumi sdr

    ReplyDelete
  31. Dalam banyak2 perkara yang dikritik semuanya mengenai perkara2 yang dibuat oleh kerajaan BN.. Tak de satu pun mengenai perkara yang dibuat oleh pihak satu lagi.. Maknanya pihak satu lagi tak de buat apa2 perkara pun untuk rakyat kecuali mengkritik yang orang lain buat.. Jadinya tak kan lah kita nak sokong pihak yang hanya pandai kritik berbanding pihak yang buat banyak perkara untuk kebajikan.. Pergi mesjid pun, mesjid yang orang lain tolong boatman

    ReplyDelete
    Replies
    1. bengong ke aper? dah kerajaan BN adalah kerajaan pusat yg pegang segala-galanya hatta duit cukai n duit petronas, etc..

      Delete
  32. Better ceramah nie masuk kt sekolah jer... Ceramah PIBG jaaaa... Budak-budak sekolah boleh diperbodohkan... Budak2 universiti jangan harap.... Mmg zaman tun razak bagus wat Felda... skrg felda dh nk bgks akibat anakyer sendiri... Barua betul arghhh puak-puak dok nk support UMNO smpi mampos... dh rompak bnyk duit rakyat, nie nk perbodohkan orang....

    ReplyDelete
  33. PAS berlambangkan lubang jamban dikelilingi jubin hijau... sesuai untuk najis jingga!

    ReplyDelete
  34. anon 12.23

    kat selangor pun ada jugak kutipan cukai pintu..kutipan cukai pintu adalah untuk PBT negeri..kenapa masalah sampah, masalah air, tidak juga selesai sampai sekarang, dari start tahun kedua PR pegang sampai sekarang masalah itu belum selesai....

    ReplyDelete
  35. Aku tak minat dengan nash ni dari dulu lagi. Cakap berbuih mulut hapa pon tarak. Dok bodek amno sbb nak kuor tv. cakap bebuih mulut pon tak guna. Konon bukan politik. macam ler tak sebut pasal politik.korok mu nash..

    ReplyDelete
  36. Replies
    1. Sangat2 menjijikkan... menganjur perpecahan menyemai kebencian walhal Allah menganjur kebaikan/kedamaian mempromosi pembohongan dimana Allah amat benci, menyokong perlakuan lucah pemimpinnya ..masyallah.. pastinya Allah menutup pintu hati hamba2nya yang berpenyakit.

      Delete
  37. DAP, dari menternak babi bertambah kepada menternak LembuPAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ORG2 MISKIN YG SOKONG UMGOK MEMANG LEMBU KONDO SAMPAI MATI DI PERLEMBU KAN,DAPAT 2-3 RATUS, KAIN PELIKAT, GULA DH RASA BESAR SANGAT, PEMIMPIN DIA LANTAK JUTA2 , MEMANG LEMBU, MOOOOOOOOOOOOOOO

      Delete
  38. Tulah dia puak-puak PR..... Kat rumah pun banyak dibangkang.... Ikutkan hati.... Politik tak berpada.... Kita ada hadnya kalau nak berpolitik.... semua benda semua nak masukkan Politik.... Agaknya tulah keburukan teknologi, memang tak dinafikan ada kebaikannya teknologi (tapi bila disalah guna jadi keburukan)... Otak Allah S.W.T. bagi untuk kejalan kebaikan (berfikir dan cari kesahihan setiap berita yang ada dalam blog/internet bukannya percaya bulat2, kaji dulu sumber2 kesahihan artikel... (Bila sahih berita/artikel tu palsu dan penulis yang tak bertanggungjawab, buat pulak cerita "spinning") Bilalah rakyat Malaysia ni nak sedar.... Kebanyakkan dari sumber blog PR palsu... bila di kaji semula, kebanyakkan orang yang baca artikel palsu percaya bulat-bulat artikel tersebut (sebab apa? sebab tak siasat kesahihan artikel tersebut.... (lain kali lawat blog yang neutral dan bertanggungjawab baru knowledge tu berkembang)...

    ReplyDelete
  39. undi BN untuk kesejahteraan negara..

    ReplyDelete
  40. Assalam nak mencelah sikit. Bagi aku org yg atas pagar ni, x kisah la sapa yg memerintah, jgn bg pihak kerajaan tu terlalu kuat. Biar ada check and balance. Tgk sekarang, kerajaan akan lebih prihatin kat rakyat sbb nk tarik balik sokongan. Begitu jgk kalau PR memerintah, jgn bg dia menang 2/3. Barulah kerajaan yg memerintah tu akan lebih kerap turun ke bawah tgk kebajikan rakyat. Tu pendapat aku la. Tak tau la korang mcm mana.
    Assalam

    ReplyDelete
  41. Nak mencelah lagi nii...
    PAS sudah jadi Parti Ajaran Sesat. Kalau tak percaya tanyalah diri sendiri dan jawab sendiri. Kalau masih tak boleh jawab, datanglah ke kelinik Satu Malaysia! :-)

    ReplyDelete
  42. NAUZUBILLAH AnonymousApr 2, 2012 08:28 AM SEMOGA ANDA AKAN SEGERA MENDAPAT BALASAN DARI ALLAH ATAS KATA2 TUDUHAN YANG ANDA LEMPARKAN...AMIN YA RABBAL 'ALAMIN!!!!

    ReplyDelete
  43. dek kerana hal dunia sanggup nk claim akidah org sesat bagai...habis menari kat tiang denda 25 ringgit tu cara pemerintahan negara islam umno la no....,!!!!macam sial...tu ler asyik makan riba, haram halal dah mendarah daging smpai HATI JADI HITAM KELAM PEKAT!!!terus buta!!!!!!hoi sedar laaa duit subsidi ka apa ka buka hak umno, semua hak rakyat...memang semua patut dapat!!!dok tak sedar2 lagi..dh nk msuk liang kubur pun dok buta perut.Dah bodo bangang pulak ada hati nk komen bab politik.

    ReplyDelete
  44. wakakakakak kalau kat kelantan, m sabu berkhalwat takpa wakakaka lagi auta, ptuih tok guru wali selipar jepun yg ajar wakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum, rata2 komen dr puak hamPas berbau longkang menunjukan mereka tidak telus dalam mengkaji sesuatu fakta yg diceramahkan oleh pemimpin mereka yg nyata2 berceramah tanpa fakta2 yg kukuh n terbukti byk tidak betul, menunjukan otak2 puak HamPAS sememngnya tahap kepala lutut sj, telan bulat2 apa yg disorong oleh mat sabu n wali terompah. x guna membetulkan otak kepala lutut,biarkan mereka dgn ketaksuban kerana kebykan puak HamPas adalah penyokong keturunan kerana nenek moyang mereka dulu sokong HamPas, jika Allah SWT bagi otak yg grade 1 pun mereka tetap akan kata doh nok wat guana, tok nenek aku dulu sokong tok guru, walaupun kebenaranya tok guru sudah bertukar menjadi wali terompah .... doh nok wat guano !!

      Delete
  45. koooo orang tak suka nash bukan pasal sejarah nash koo olang tak suka nash bukan pasal duait yg koo olang cakap tuuu tapi koo olang tak suka sama nash pasal nash tak jadi bodoh mcm koo olang ''' kalau nash jadi bodoh macam koo olang hantam bini orang pun luu kata jihat''' kasi puas bini olang pun koo kata itu perjuagan islam ..... koo olang ingat pikir laa renong renong kan diri mmunasah kan diri tuuu tak usah ingat lu punya kawan semua baik olang punya kawan semua tak da baik... kita cerita pasal negara maaa bukan main maaa mahu pikir dalam2 bukan selupa budak sekolah tadika atau taska sendili mahu ingat maaaa

    ReplyDelete
  46. keluarga ku datang dari orng susah susah..... tapi berkat usaha diri sendiri dan bantuan kerajaan yang menyediakan biasiswa secara percuma kepada mereka mereka yangtekun dan bukan mengharapa seperti kebanyakkan melayu pembangkang....( tido tapi mahu duit).... akhirnya aku mendapat dr...... dari universiti luar negara...... terima kaseh kerajaan

    ReplyDelete
  47. Undi Pkr bermakna undi Dap, undi Pas bermakna undi Dap. Harap berhati2 pada semua pengundi,,,

    ReplyDelete
  48. jom kita pakat jubor nik najis ramai2..PAStu kita berarak pegi jubor nuarf pokhim pulak. last sekali kita pakat jubor pak hadi mulut rabik pulak..sedap bro

    ReplyDelete
  49. ape r nk jd dgn penyokong umngok nie..sume nye bangang2..klu kerajaan nk bg papew pn,2 mmg dh tanggungjawab die sbg kerajaan..yg die bg 2 pn hasil duit sape,duit rakyat gak..jd 2 mmg hak kite utk dpt..ape r sgt sumbangan umngok nie..sbg conyoh,pesara2 polis menerima bantuan..2 pn lepas mat sabu yg bersuara bru umngok nie terhegeh2 nk bg..yg dh 60 thun lbih bru dpt pn ad..kelakar r umngok nie..lg satu,mslh sosial kat negara nie,spe puncanya?mst r umngooookkkk..seorang imam yg mendedahkan penyelewengan dihukum pnjara 1 thun tp penari tiang hnye rm 25..nie sume ank sape?ank "MELAYU" korang tau x umngok..udah2 r menyokong kemungkaran..klu allah trunkn bala x d sorsang pn yg terkecuali..nabi dh x d,jd para ulama la yg kite kena ikut..wlupun korang kata TG Nik Aziz atau TG hj Hadi 2 jahat la ape la,tp aku rase klu nk dibandingkan dgn najib jauh berbeza..cmne nk perintah sebuah negara dgn hukum allah klu isteri sendiri pn jambul rambut tersembul x bertutup..dh cm bonggol unta aku tgk..lg satu,pemimpin mana yg suka sgt mempermainkan hukum allah,mst r pemimpin UMNGOK YG BONGOK...so,korang2 puak umngok nie pikir2 kn la dn selamat beramal..mudah2an allah bukak pntu ati korang dn beri hidayah untuk memperjuangkan agama dan perintah allah kat atas muka bumi nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih,,

      Delete
    2. TAK SEMUA MANUSIA YG TAK BUAT SALAH DAN TAK SEMUA JUGA YG TERUS BAIK -KECUALI NABI MUHAMMAD saw. BEGITU JUGA NASH, SOAL DIA DGN YG TELAH MATI ITU URUSAN DIA, KITA TAKTAU APA YG TERJADI DIANTARA MEREKA WAKTU ITU SEBGAI SUAMI DN ISTERI.
      TAPI APAPUN KESALAHAN YG TELAH KITA LAKUKAN YG DAHULU ,TAPI KENAPA KITA TDK BOLIH UTK JADI BAIK??APAKH TDK LAYAK UTK BERKATA ATAU UTK MENASIHATI SESAORG ??CONTOHNYA BEKAS BANDUAN ATAU PENAGIH APA MEREKA TDK LAYAK UTK BERCERAMAH JIKA MEREKA INSAF BEGITU NASH ,OLIH SBB YG ITU DIA TDK LAYAK BERNASIHAT ??? MAKSUDNYA YG JAHAT TERUS JAHAT ?? BIASANYA SESEORG YG JHT DAN YG TELAH MENERIMA HUKUMAN DIDUNIA AKAN LEBIH INSAF , AKAN LEBIH BAIK DARI DULU TDK AKN MENGULANGI NYA LAGI ,,,KECUALI KETUANYA PEMBNGKANG ANUAR IBRAHIM , INGIN SYA BERCERAMAH IAITU DIA NI MEMANG PELIWAT , PENZINA DAN MUNAFIK ,,,ORG SEBEGINA TDK LAYAK JDI PEMIMPIN , PATUT DIHINA MALAH DIA LEBIH HINA DARI BINATANG - APAKAH DIA Lyak utk memberi ceramah bercakap soal KEADILAN , RASUAH DAN ZINA ??? RASUAH DIA SLALU SEBUT BEGITU JUGA KEADILAN SANGKAAN DIA DIANINYANYA TAPI DIA TDK PERNAH SENTUH SOAL ZINA DAN MENGHENTAM BINI ORG DIA TERANINYANYA,,,,,,
      PAS ITU ORG SUKA SBB BERSANDARKN AGAMA SETIAP CERAMAH , DAN MASJID DIGUNAKAN UTK TUJUAN NEMUPUK KEPERCAYAAN ORG TERHADAP PAS ,SIAPA KATA PAS ITU ISLAM ??JIKA RAMAI ORG TAK ISLM JADI PAS JADI DIMANA ISLAMNYA ?? JIKA SETIAP CERAMAH MENGHASUT? MEMECAHBELAH SEHINGGA MEMUTUSKAN SIRATULRAHIM APA INI AJARAN ISLAM ?? SAHNYA TDK JIGA TDK , TIDAK JUGA LAYAK DI PANGGIL PARTI ISLAM SEBB BUKAN CARA ISLAM MAKA PAS ITU LAYAK DIPANGGIL PARTI AKIDAH SALAH -SEINGAT SYA TIDAKADA PUN AJARAN PAS MENGAJAK UTK KEMUAFAKATAN SEMUA KEHANCURAN .
      JIKA SALAH BETUKAN ,JIKA TERKASAR MAAFKAN , SYA MANUSIA CUBA BERBUAT BAIK TAPI TAK SEBAIK ,TAPI ITU LEBIH BAIK DARI TAK BAIK ASALKAN NIAT ADA BAIK-PUN SUDAH DIKIRA BAIK ,DARI YG TAK BAIK PD YG LEBIH TAK BAIK-OK KITA SAMA2 BERHATI BAIK .
      YG BSUKAR LEBIH SUKAR MANUSIA NAMPAK BAIK TAPI TAK BAIK KATA ISLM TAPI TAK IKUT CARA ISLAM, DILIHAT DARI PENAMPILAN DAN KATA2 HIASAN BUKAN SATU JAMINAN ,
      KITA LIHAT DARI HATI KEMATA JGN DARI MATA KEHATI,

      Delete
    3. KALAU MCM TU NABI MUHAMMAD S.A.W YG MENGAJAK KPD KEBENARAN TU COW ANGGAP PEMECAH BELAH MASYARAKAT MEKAH LA, WAHAI LEMBU KONDO

      Delete
  50. Anoymous Apr 3......As Salam...islam tidak mengharamkan hiburan asal tahu batas2nya...masalah sosial adalah hak individu itu sendiri yg memilihnya...kalau mereka percaya adanya syurga dan neraka, mereka tidak akan berbuat begitu. jangan cerita pasal penari tiang, yg murtad kat gereja @ selangor tu kamu tak nak ambil tahu ke???

    ReplyDelete
  51. DUA PERKARA AKAN BERLAKU KALAU PEMBANGKANG MEMERINTAH!
    1.MEREKA SAMA SAJA MACAM BN
    2.MUNGKIN LEBIH TERUK.
    LEBIH BAIK TAK MUNGKIN SAMA SEKALI.
    LIHAT SAJA MEREKA(PENYOKONG & PEMBANGKANG)YG BERI KOMEN DIATAS.
    KAN SAMA KUTUK MENGUTUK,INI CONTOH.

    ReplyDelete
  52. mmg r mslh gejala sosial nie atas individu,tetapi itu selepas kita menegur dan die still x mau ikut.. kite kena ingt sbg seorang muslim kite wajib menegur dan mencegah,,wlupun dgn hati kerana itu selemah2 iman..tp apabila menjadi seorang pemimpin maka jatuh hukum wajib menggunakan kuasanya untuk mencegah segala kemungkaran..aku tgk xd pn inesetif kerjaan utk mengurangkan gejala sosial nie..mgkin ad r kot tp x berkesan,.klu dh tau guna hukum manusia x blh nk setel,jd kite gune r hukum yg allah buat..sbb allah 2 pencipta jd die tau akan kelemahan makhluk ciptaannya..x rugi pn klu guna hukum yg allah taala buat..

    ReplyDelete
  53. Semoga bro.nash di beri petunjuk oleh Allah swt.
    Kesian jadi anjing kpd UMporNO@APCO... kerja asyik menjilat jee.
    Jgn seronok sangat cenderong kpd pemimpin yg kejam @ zalim... kelak akan disambar api neraka. (rujuk Al-Quran)
    Lu pikirlah sendiri. Wslm

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga anda juga diberikan sebesar2 hidayah dari Allah, supaya dibukakan hati, mata dan telinga melihat kebaikkan dan tahu mengenal baik buruk sesuatu perkara.... sekurang2nya Nash telah menjalankan tanggungjawab beliau sebagai Muslim dan rakyat yang prihatin, mungkin dia lebih baik dari anda, dan dia lebih arif apa yg berlaku....mungkin yg kena sambar api neraka tu nanti ialah anda sendiri!!!

      orangkulai

      Delete
  54. sifat dan tutur kata awak ni sebiji macam tok alim dan lebai dari PAS... Sifat semula jadi orang PAS ini dari president, TOK Guru, Ulama semuanya sampai pengikut dia sama saja iaitu... "ORANG LAIN SEMUA SALAH DAN TAK BETUL< PEMIMPIN DAN GOLONGAN PAS SAJA YG BETUL..." itulah hakikat hati budi orang PAS>>> Terlalu taksub dan macam orang FASIK . Otak mengkarung dan kepala batu. BUTA sekala mata hatinya... MENGHUKUM orang lain FASIK, MUNAFIK> KAFIR telah menjadi sebahagian dari amalan kehidupan orang PAS,kerana Ulama dan TOK Guru PAS yang ajar mereka macam tu... Itulah ISLAM ALA PAS. TETAPIN ISLAM orang UMNO cukup berbudi pekerti mulia, Andainya RAsulullah (SAW) berperangai macam Orang PASini tentu ISALM tidak berkembang smpai ke TANAH MELAYU dan mungkin Islam hanya ada di negara arab sahaja... Ingatlah wahai umah dan rakyat Negara kesultanan Melayu Malaysia. Hanya UMNO sahaja satu wadah perjuangan untuk keadilan dan kestabilan politik TANAH MELAYU ini. dan seluruh bumi MALAYSIA>>> Pergi Jahannah dengan Ideologi Karut PAS. Ulama dan tok GUru PAS TERLALU SESAT DAN MENYESATKAN UMMAH...

    ReplyDelete
  55. awak orang tau tak...bob lokman dulu kaki hisap peler tau..tapi sekarang dia dah insaf konon..porahh..

    ReplyDelete
  56. Syabas saudara islam ku (bukan pas ye) mereka ni terpelajar dan masih ada pekerti.Saya harap umno akan terus berjuang tampa pas.Saya pasti umno akan terus bersama kita .AMIN

    ReplyDelete
  57. Saya bukan orang Politik, tapi saya sokong Kerajaan di bawah Kepimpinan UMNO dan BN, semoga ianya lebih membawa kami umat ISLAM kejalan yang benar dan kemewahan dan negara yang AMAN DAMAI hingga lah ke anak cucu, AMIN.

    ReplyDelete
  58. seronok jugak baca komen komen diatas....mcm2 pandangan..
    yg umno dgn bn dgn bn dn pr dgn pr..masing cuba menegakkan parti masing...

    kerajaan jika ramai berpuashati takkan bertukar pun
    dn rata2 skrg berpuashati dgn gomen... at least malaysia ranking 51?52 dlm national happiness

    geng atas pager cuma lihat ni je

    mungkin ada benarnya quote ni "devil that we know (bn) is better than devil that we dont know"

    ReplyDelete
  59. salam semua...wah banyak yang berhujah diatas terer2 ye??tapi bila dibaca kembali semua petikan yang di tulis oleh penyokong PR, TERUTAMANYA PAS aku tak nampakpun komen2 yang melambangkan dia tu ISLAM cuma lebih kepada cacian terhadap BN.adakah ini yang diajar oleh ISLAM?malahan satu bangsa cuma berlainan fahama sahaja.adakah anda penyokong PAS terfikir adakah menjadi satu dosa mencaci sesama umat islam dengan mengelar anjing umnolah,polis anjinglah,pernah anda terpikir???cukup2lah jangan terlalu taksub pada parti cukup sekadar kita menyokong tak perlulah mengelar umat islam lain dengan panggilan anjing.seandainya saudara Nash ada membuat kesilapan pada perkahwinan ke2nya biarlah itu urusan dia.adakah kita sebagai ISLAM berhak untuk menjatuhkan hukuman terhadap beliau dimana kita sendiri tidak tahu hujung pangkalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HABIS COW MAHU PAS PUJI UMGOK YG TOLAK HUDUD KE ? KALAU MCM TU BAIK HJ HADI BUBAR PAS MASUK SEMUA DLM UMGOK-- AKU TGK ORG2 UMGOK NI BERI PENDAPAT DN BERHUJAH MCM ORG PANDIR, BODOH MELAMPAU2

      Delete
  60. Saya ingin mencelah sedikit.. Saya budak sekolah yang baru berusia 17 tahun.. Tapi saya pelik tengok orang2 dewasa yang pro pembangkang.. Tak suka UMNO, tetapi kenapa nak kutuk2??? Memang sah pemikiran macam budak sekolah.. Suka kutuk-mengutuk.. Kalau tak suka sangat, tak payahla nak kutuk2..

    Lagi pun apa yang uncle nash cakap ni betul. Kerajaan dah bagi banyak kemudahan utk rakyat..

    Saya nak bertanya sedikit kepada semua, dulu ketika ketua pembangkang tidak bebas, tiada pun pergaduhan politik ni berlaku.. Bila dah bebas, pergaduhan politik sangat berleluasa.. Macam mana melayu nak maju??!!

    Saya nak hujah sedikit lagi, pasal selangor. Selangor pembangkang pegang.. Pendapatan di negeri selangor pun meningkat.. Tapi harga rumah di selangor punyalah mahal..

    Kesimpulannya, Barisan Nasional dah berikan terlalu banyak kesenangan utk rakyat sejak dari dulu.. Tolonglah wahai pakcik2 sekalian, berhentilah daripada pergaduhan ini.. Saya takut zaman saya, anak cucu saya akan jadi seperti negara yang memberontak.. Saya belajar sejarah.. Jadi saya tau serba sedikit semua ini. Saya tak nak melayu berpecah belah.. yang paling penting, saya tak nak melayu mengemis di negara sendiri..

    ReplyDelete