Monday, March 12, 2012

Guan Eng buat hal lagi!!!!

Kemarahan rakyat Johor terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng semakain menjadi - jadi apabila lima buah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengadakan perhimpunan bertujuan mendesak beliau mengadap Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar untuk memohon ampun.

Ngo yang terlibat dalam perhimpunan yang dinamakan Himpunan Aman Melayu Muda itu ialah Pertubuhan Profesional Melayu dan Pewaris Bangsa Malaysia (PROWARIS), Pertubuhan Penyatuan Pembelaan Melayu Malaysia, Gerakan Belia 4B Segamat, Persatuan Belia Satu Anam serta Persatuan Belia Bestari Bistari kampung Paya Lebar, Segamat.

"Guan Eng perlu meminta ampun berikutan kebiadapannya mengeluarkan kenyataan berbau hasutan dan fitnah terhadap keamanan dan kesejahteraan negeri Johor". Feris Omar (Presiden Prowaris)

Beliau yang juga mengetuai perhimpunan yang diadakan secara aman itu berkata, tuduhan Guan Eng bahawa Johor tidak selamat untuk pelaburan adalah fitnah terhadap kesejahteraan dan kemajuan yang dinikmati negeri itu selama ini.

Tariklah balik kenyataan itu wahai Guan Eng dan memohon ampun dari Sultan Johor dan rakyat johor.

Salam Satu Malaysia..

0 comments:

Post a Comment