Friday, January 13, 2012

Azmin Cakap:"Kepala Otak Kau"...Tun M Jawab:"Terima Kasih"


Tindakan Azmin Ali yang berkata kepada Tun Mahathir sebagai ' Kepala Otak Kau ' dalam ceramahnya di P.Pinang memang cukup biaDAP dan kurang ajar . Mulut puaKA Azmin tidak ubah seperti Anwar yang pernah juga berkata "Kepala Bapa ".


Di bawah ini ialah jawapan Tun M terhadap ungkapan biadap seorang insan yang pernah ditatang seperti minyak yang penuh suatu ketika dahulu .

Tun Dr. Mahathir Mohamad ialah contoh seorang pemimpin ulung yang tidak mudah melatah apabila berterima kasih kepada Azmin Ali, meskipun Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menghinanya dengan ungkapan biadap.

Namun, dalam nada sinis, bekas Perdana Menteri itu menempelak Azmin kerana mengeluarkan kenyataan tidak berotak apabila memanggil beliau dengan ungkapan 'kepala otak kau' semasa berceramah di Pulau Pinang, Selasa lalu.

"Saya mahu kata terima kasihlah, dalam kepala saya ada otak, kepala dia (Azmin) tak ada," katanya ringkas dan sinis ketika ditemui Utusan Malaysia selepas menyampaikan ucaptama pada majlis dialog bank pelaburan anjuran Maybank, di Hotel Mandarin Oriental, di sini hari ini.

Azmin ketika berceramah pada Himpunan Rakyat Menuntut Keadilan di Seberang Jaya, Pulau Pinang memanggil Dr. Mahathir dengan ungkapan 'kepala otak kau' sebagai reaksi kepada komen bekas Perdana Menteri itu berhubung keputusan mahkamah membebaskan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Reaksi biadap tersebut dikeluarkan Azmin kerana berang dengan kenyataan Dr. Mahathir yang menyifatkan pembebasan Anwar daripada tuduhan liwat adalah bukti tiada konspirasi sebagaimana dituduh dan dijaja pembangkang bertujuan untuk menimbulkan kebencian rakyat.

Ia kenyataan biadap kedua seumpamanya dikeluarkan Ahli Parlimen Gombak itu terhadap negarawan tersebut kerana sebelum ini, semasa Dr. Mahathir mendapat rawatan di Australia, Azmin menggelar bekas Perdana Menteri itu sebagai 'pemimpin tersungkur'.

Malah, Timbalan Presiden PKR itu dengan angkuh berkata, gelaran 'pemimpin tersungkur' istilah paling lunak untuk Dr. Mahathir hanya kerana bekas Perdana Menteri itu memberi sokongan kepada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mempertahankan hak bumiputera.

21 comments:

  1. Azmin adalah manusia yg paling CELAK dan DiLaknat.Amat benar sperti apa yg di katakan olih Tun... Azmin Laknatullah TIADA OTAK. Otak yg terisi didalam tempurung kepalanya tak lain berisi Najis Najis yg terkeluar dari ractum Ketuannya.

    ReplyDelete
  2. Itu je kerja mereka, mengutuk dan mencela...nak jadi pemimpin???? Pettttuiiiih...

    ReplyDelete
  3. Dari bahasa menunjukan bangsa. Adakah ini yang akan menjadi bakal pemimpin kita. Fikir-fikirkan lah.

    ReplyDelete
  4. orang lebih tua...ibarat ibubapa yg perlu dihormati,tambah yg telah berjasa kpd bangsa,ugama dan negara.

    ReplyDelete
  5. Bila lagi AFIFFA anak Azmin nak buat repot untuk mengesahkan DNAA nya. Adakah ianya anak Azmin atau Ustas Nuar Al Juburi ???? Baru hilang biadap dan kurang ajarnya.....

    ReplyDelete
  6. Satu soalan untuk anwar ibrahim....adakah kamu anwar ibrahim berani bersumpah laknat bahawasanya kamu tidak melakukan liwat terhadap saiful dan orang-orang yang terdahulu dan kamu juga bersumpah bahawa kamu telah difitnah oleh saiful dan juga tuduhan-tuduhan yang terdahulu adalah atas dasar kepentingan politik negara yang ingin menjatuhkan kamu?

    so adakah anwar ibrahim berani melakukan perkara sedemikian? ini adalah untuk menutup segala tomahan dan persengketaan yang sia-sia oleh umat Islam sendiri.anwar ibrahim jika kamu benar seorang pemimpin tampil kehadapan dan buktikan semua ini. pendek kata "bro ada beran tak dak beran..cita simple jek tak yah dh nak kecah kecah pas lu sumpah bagai" sekian wassalam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaeekkkk...... simple je, tapi ada teloq, xdak teloq... tu aje...

      Delete
  7. Isu sumpah dah basi la wei....Hang ni ketinggalan zaman ka...suruh AG buat rayuan lagi baguss....pas tu jatuh hukuman kat Nuar pun bagus juga...Puak2 penjilat ni...jilat la sampai mati...orang dah tak heran dahhh...

    ReplyDelete
  8. Memang patut pun kepala otak kau. Apa yang berlaku sekarang semuanya punca dari dia . Aku tak terasa hormat pun kat dia.Kau orang nak hormat kat dia, kau orang punya suka. Zaman dia dah berlalu , jangan kasi orang melayu tambah susah lagi kerana kerenah dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorang kasi orang main bini,sorang main bini orang,sorang bukak kasi kasi orang main,mani buang dalam.......yang mana nak aku hormat.......eeemmmm milion dollar question.decision,decision....

      Delete
  9. Suruh azmin jaga shamsidarlah dari ditibai nuar.Bukan orang lain tuduh tapi adik-beradik dia juga yg buka cerita.Kawan baik nuar nalla yg bawa shida jumpa nuar setiap minggu(dulu) di tivoli villa.Nalla suruh nuar saman dia kalau tak betul,sampai sekarang penjubor tak berani kacau nalla.

    Azmin beriya sokong 'penibai' bini dia sampai sanggup menyumpah seranah bekas bapa angkat dia(tun).Pelik manusia ni..

    ReplyDelete
  10. Azmin kata : Kepala hotak hang...mahadir
    Mahadir kata : Terima kasih!
    kalau gua jadi Azmin kata: Ni!..Kepala butuh hang!..mahadir
    Mahadir tak terkata2: !!!??//??!@#$%
    kahkahkah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan aku akan kta terima kasih sbb kau xada butuh...bodh pencacai sekor ni

      Delete
  11. Ramai belum kenal siapakah Saudara Azmin sebenarnya.

    Usah cakap lagi pasal sifat buruknya,kerana dia akan bermati-
    matian disamping Anwar. Mengapa..?? Ada sebabnya.
    Dia tak takut ditumbangkan selagi Anwar di sebelahNya.
    Dia akan buat apa saja yg disuruh, baik tindak-tanduknya,
    mahupun percakapannya,mahupun apa saja... senang kata
    He is a moving Puppet.

    Azmin sanggup tinggalkan apa saja yg ada pada dirinya,
    hanya untuk bergerak mengikut apa yg direncanakan oleh
    Tok dalangnya. His the best Puppet ever to won an award
    for his obidiency.

    Yang buruk bukan Dia, tapi Tok Dalangnya. He was thought from
    early stage to do the best show on earth.

    Ramai penonton akan membaling batu pada Puppet ini,
    namun mereka salah sasarannya. Mereka patut baling
    Tok Dalangnya.

    Tun Mahathir amat bijak. Beliau sedikitpun tak melihat
    lakonan Puppet di depannya. Beliau lebih suka menumbangkan
    Tok Dalangnya.

    Tok Dalang tumbang, maka habislah cerita karut ini di
    Tanah Air Malaysia.

    ReplyDelete
  12. Tok Dalang yang sebenar adalah Mahathir. Melayu dah berpecah habis kerana mamak ni seorang. Kau tak percaya lagi??????. Memanglah kau melayu yang ikut dia jenis melayu bangsat macam Berahim katak.Pi mamposlah umno melayu. Aku akan sokong UMNO ISLAM aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan pegi la mampus ko bersama anwar aljuburi kau tu ...dasar melayu bodoh dan bangang mcm ko aje akan jadi penjilat anwar aljuburi

      Delete
    2. azmin,nuar,samsidar.......kau pun nak tumpang sekatil ke........uhuk uhuk.

      Delete
  13. kau pun sama je anon 7.10 melayu bangsat yg tak tahu kenang budi..hari hari hidup makan subsidi tapi mata hati buta tak tahu siapa yg sebenarnya memecah belahkan melayu...buka mata kau tu luas2..

    ReplyDelete
  14. MAJORITI RAKYAT MALAYSIA MENYATAKAN TIADA SEORANG PUN PEMIMPIN DI MALAYSIA BOLEH MENANDINGI CARA KEPIMPINAN TUN M...JAWAPAN INI CUKUP UNTUK MENJAWAP SETIAP TOMAHAN YANG DILEMPARKAN KEPADA TUN M :)

    ReplyDelete
  15. tun mahathir ..... bapak pemodenan di malaysia satu dunia mengetahui nya....pasal plak 2-3 monyet ni kutuk tun.....monyek 2tu x sedar ke atau mabuk air mani anugay tu ....sampai tertutup mata hati.......jiwa x berfungsi......udah udah ler ...monyet oiiiiii........nanti kembong perut tu ambik subsidi kerajaan UMNO bagi....

    ReplyDelete
  16. melayu yg bawah telunjuk anwar la melayu paling bodoh...di perguna2kan utk bangsa lain..bangsa lain da biaDAP pn masih korang tersengih2...zaman mahathir ..bangsa lain takut dgn dia..skrg ni sbb ada anjing myalak ramai sgt dgn anwar tu yg cina2 bukit x tkut..x lama lg .mampus la melayu2 kt msia ni kena bunuh dgn puak2 komunis cina mlysia..tu pn masih bodoh..puihhhhh

    ReplyDelete