Thursday, February 23, 2012

Derhaka Jika Tegur Nik Aziz ??


Imam Muda Masjid As-Somadi, Getting, Rosli Abdul Latif, 31, melahirkan rasa kecewa terhadap Ahli Jawatankuasa (AJK) masjid berkenaan yang mengutamakan politik kepartian daripada kepentingan agama.

Menurut beliau, pemulauan terhadap beliau bermula apabila bapa mertuanya yang juga pengasas Pondok Getting, Abdullah Sa'amah menaiki pentas UMNO atas dasar perpaduan dan kerap mengkritik Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Menurut beliau, perlantikannya sebagai imam muda masjid Geting adalah dibawah kuasa Majlis Agama Islam kelantan (MAIK) dan sehingga hari ini beliau masih belum menerima apa-apa surat daripada pihak jabatan agama Islam Kelantan.

"AJK masjid seolah-olah lebih sudu daripada kuah. Saya katakan begitu kerana sungguhpun bapa mertua saya sering mengritik Nik Aziz dan sebagainya, saya langsung tidak masuk campur. Malah sebarang ceramah baik ceramah bapa mertua saya, ceramah Pas dan ceramah UMNO saya tidak pernah hadir.

"Saya tidak pernah menzahirkan kecenderungan terhadap mana-mana parti politik. Ini kerana saya tahu tanggungjawab saya adalah Imam. Perkara itu adalah di dalam hati kecil saya dan Allah sahaja yang tahu," katanya dalam temubual eksklusif bersama UMNO-Online, di sini, hari ini.

Sebelum ini, bapa mertuanya, Abdullah Sa'amah yang juga pengasas Pondok Geting kerap mengkritik Nik Abdul Aziz kerana berpendapat Mursyidul Am Pas itu telah mengeluarkan kenyataan yang menyebabkan kekeliruan di kalangan umat Islam seperti tidak menggalakkan sambutan Maulidur Rasul dan mengatakan Allah pun mencarut.

4 comments:

  1. sabar imam muda. bukan senang nak pulihkan otak yg dah diliwat oleh anwar dan pentaksub2 pas. Ada bahagiannya pada org yg sabar.

    ReplyDelete
  2. jadikan islam sebagai penyatuan ummah dan kerana Allah jangan jadikan agama islam sebagai bahan utk berpolitik seperti parti politik yang ada sekarang ini..hancorr agama dibuatnya

    ReplyDelete
  3. bukanlah parti islam jika parti itu memecah belahkan umat islam

    ReplyDelete
  4. BERKAWANLAH DENGAN PENYOKONG PAS DAH KORANG AKAN TAHU MACAM MANA TAHAP TAKSUB MEREKA...SEMOGA SAUDARA ROSLI TERUS BERSABAR.MENGAPA TIDAK SAUDARA ROSLI BERKERJASAMA DENGAN AYAH MENTUA SAUDARA?PASTINYA TIDAK ADA SESIAPA PUN AKAN BERANI MENYENTUH AYAH MENTUA SAUDARA KERANA TUAN GURU ABDULLAH CUKUP DISEGANI DI KELANTAN

    ReplyDelete