Friday, December 28, 2012

Gara-Gara Haji Hadi, Ahli PAS Kebumi Jenazah Isteri Di Pinggir Rumah!!


Gambar Hiasan

Gara-gara tidak mahu berkongsi tanah perkuburan dengan penyokong UMNO kerana berpegang dengan Amanat Haji Hadi, Mokhtar Ismail, 58, sanggup mengebumikan jenazah isterinya di pinggir rumah di Banggol Katong, Serada dekat sini.

Walaupun anggota keluarga dan sebilangan saudara-maranya menganggap tindakan itu keterlaluan, dia tidak mengendahkan mereka dan cukup yakin langkahnya betul.

"Apabila arwah isteri, Azizah Abdullah meninggal pada 1990, saya memutuskan menggali kubur tidak sampai tiga meter dari rumah. Tiada siapa yang syor dan tegah. Saya cukup yakin mereka yang tidak bersama Pas tidak boleh bercampur termasuk tanah kubur.

"Sedangkan tanah perkuburan tidak sampai suku kilometer dari rumah. Semasa hidupnya juga arwah terkongkong kerana saya tidak benarkan dia bergaul dengan penyokong UMNO yang kebanyakannya anggota keluarga terdekat saya," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini

7 comments:

  1. Astaghfirullahh... sedih betol.. sgt sedih!

    ReplyDelete
  2. PAS jubor lembu...

    ReplyDelete
  3. Ada dalil quram atau hadis kata kena kubur kat tanah perkuburan?

    ReplyDelete
  4. BAB INI HAJI HADI KENA TANGGUNGJAWAB KERANA AMANATNYA ITU.

    ReplyDelete
  5. dia akan dipertanggungjawapkan keatas apa yg berlaku..

    ReplyDelete
  6. Anon 7:26pm
    kalau camtu nanti ko mati,sila wasiat mayat ko tanam kat jirat cina..mana2 pun boleh tanam kan?

    ReplyDelete
  7. maka jadi lah dia sebiji macam abu lahab mahupun abu jahalllll,
    kafirkan umno, sekarang ni dah makan diri dahhhhh,
    apa nak bela lagiiiii,

    ReplyDelete