Tuesday, March 6, 2012

Kejam ke Polis !!!


Pihak pembangkang tak habis - habis menghentam Pihak Berkuasa, katanya mereka kejam la , ape la, tapi hakikatnya kalau orang awam tidak bertindak ganas untuk menghuru - harakan keadaan , Pihak Berkuasa pun tidaklah bertindak sedemikian.

kena ingat, Pihak Berkuasa pun manusia jugak.. Nak sabar pun ada jugak hadnya..

Baru - baru ini ada satu kes dimana seorang pemuda berbangsa cina koma kerana cuba melarikan diri dari sekatan jalanraya, Keluarga pemuda itu menyalahkan juga pihak Polis sehingga menyebabkan dia koma dalam eksiden itu.

"hanya kerana adik saya tidak memakai topi keledar, dia menendang motorsikalnya, kenapa dia berbuat begitu sedangkan dia boleh mengeluarkan saman?".Soal kakak mangsa.

Apa yang pasti , semasa kejadian pemuda itu tidak memakai topi keledar dan tidak memiliki lesen memandu. Satu serangan dilakukan ke atas pihak Polis sedangkan kakak mangsa tiada semasa kejadian itu berlaku.

Inilah adalah satu cara untuk menjatuhkan imej Pihak Polis dan maruah Melayu , Pihak Pembangkang pelbagai fitnah yang tidak betul. Dan percaya ini dilakukan oleh sesetengah orang cina yang memang anti Polis dan anti Melayu.

Ahli keluarga mangsa tidak dapat menerima kejadian tersebut dan membuat pelbagai tohmahan seperti ini , tambah - tambah lagi anggota yang bertugas semasa kejadian itu adalah melayu , maka segala fitnah yang hebat - hebat belaka dilakukan setelah kejadian itu dan menafikannya.

Bagaimana pula dengan Anggota Polis yang terlibat dalam kemalangan semasa bertugas???..Ada korang amik kisah ke?..Yang terkorban..

Ahli keluarga mangsa pun boleh berfikir?...Kenapa bagi menunggang motosikal sedangkan remaja itu baru berusia 14 tahun..Pihak Polis juga yang disalahkan.

sudah - sudahlah menabur fitnah yang tak betul tu..

Tolong sebarkan maklumat ini bahawa bukan pihak Polis yang menyebabkan kemalangan itu, sebaliknya remaja itu yang hilang kawalan dan merempuh pembahagi jalan.

3 comments:

  1. Ala, setakat polis terkorban kemalangan ke, apa depa kisah, yg terkorban dlm peristiwa bukit kepong pon depa boleh hina. inikan pulak sekadar kemalangan. iskh3

    ReplyDelete
  2. yg hine pejuang buket kepong tu org melayu sendiri. yg hebat berkhalwat n rembat bini org yg byk tolong die. mmg btulla pepatah bagaimelepaskan anjeng yg tersepet tgn kite dgigit.. dan yg hebatnye org yg mcm tu diangkat jd pemimpin terbaeklah!!!

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete