Tuesday, November 15, 2011

BANTUAN KHAS RM100 : PAKATAN HARAM KEPANASAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!







Bermula minggu lalu, semua murid sekolah sama ada menengah atau rendah telah mula menerima bantuan khas RM100 seperti yg diumumkan oleh kerajaan dalam Bajet 2012 yg lalu. Bantuan khas yg diberikan bertujuan untuk meringankan beban ibu bapa dalam membuat persiapan persekolhan anak-anak mereka pada awal tahun hadapan.

Tak ada yg boleh diungkapkan selain bersyukur kepada Allah SWT dan berterima kasih kepada kerajaan yg prihatin dengan masalah rakyat. Tidak kisahlah orang nak mengeji bahawa bantuan ini semata-mata untuk memancing undi pilihanraya. Sekurang-kurangnya rakyat tahu bahawa kerajaan ambil berat tentang beban yg mereka tanggung.

Pihak pembangkang pasti kepanasan melihat perkembangan ini. Apa yg paling GAD nak tahu ialah sama ada puak penjilat tegar Pakatan Haram ambil atau tidak bantuan khas ini. Mereka mengutuk pemberian ini tapi akhirnya GAD pasti tanpa malu-malu n tanpa toleh-toleh mereka akan balun juga bantuan ini.

Biasalah pakatan haram kan cakap tak serupa bikin. Yang halal jadi haram, yang haram jadi halal. Apapun terima kasih kerajaan!



KEPALA WANGSA

3 comments:

  1. PR mmg sial, tak tau bersyukur. Nabi cakap, "Barang siapa x bersyukur kepada manusia (yg beri bantuan, pertolongan) bermakna dia tak bersyukur kepada Allah."

    Puak PR ni kalau mati elok mayatnya dibuang ke tengah laut, bumi Malaysia enggan terima mayat orang yang tak tau bersyukur.

    ReplyDelete
  2. Sekolah anak aku akan distribute duit bantuan tu esok. Aku anak dua orang kat sekolah, so inysallah dapatla rm200. Alhamdulillah dapatla membantu untuk membeli barangan keperluan sekolah tahun depan

    ReplyDelete
  3. AKU BARU BALIK DARI SEKOLAH AMBIL DUIT RM200 DAN BESOK LAGI RM200 LAGI .RM400 AKU DAPAT ,PENDEK KATA DARI DATUK NAJIB.JUTAAN TERIMA KASIH UNTUK PM DAN GANG2NYA .AKU DAH HIDUP HAMPIR 50 TAHUN.AKU RASA INILAH KERAJAAN PALING TERBAIK UNTUK RAKYAT MALAYSIA ,RATA RATA KAWAN AKU YANG LAIN PUN BERSYUKUR BEGITU.KEPADA ORANG2 MELAYU SOKONGLAH DATUK NAJIB.PADA PILIHAN RAYA 2004 DAN 2008 AKU SOKONG PUKI R DEK TERPENGARUH DAN KESIAN DENGAN AL JUBURI ,TAPI ALLAH DAH BUKA PINTU HATIKU MENOLAK JAUH JAUH HAM PAS ,PUKI R DAN BIA DAP LAKNATULLAH ALAIHIM AJMAIN.INSHALLAH BN AKAN MENANG BESAR KALI NI PRU 13 .BAGI MELAYU YANG MASIH SOKONG PUKI R DAN HAM PAS ,BALIKLAH KEPANGKAL JALAN .ALLAH TIDAK AKAN REDHA DENAGAN KITA YANG BERKETUAKAN MANUSUIA TAK BERAKHLAK .CONTOH NYA KIA AMBIL WUDUK DENGAN AIR NAJIS ,SOLAT KITA TAK DITERIMA MALAH BERDOSA PULA WALHAL KITA TAU AIR WUDHUK KITA ITU AIR NAJIS .WALAUPUN NIAT KITA BAIK UNTUK SOLAT TAPI KITA GUNAKAN BENDA NAJIS MAKA TAK DITERIMA ALLAH .TOLAK JAUH JAUH PEMBANGKANG JAUH JAUH DAN TERAJANG TERUS KE GAUNG .SYABAS NAJIB.ADIOS

    ReplyDelete