Monday, August 27, 2012

PAS Kedah Sokong Kuat Nasharuddin Mat Isa ???


Bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa, sekarang ini sedang menjadi puaka yang amat menakutkan kaum IBLIS dan PARASIT PAS. Selain gambaran bahawa Nasharuddin Mat Isa atau lebih dikenali sebagai Ustaz Nasha di kalangan para penyokongnya, sedang mendekati UMNO, individu yang telah dikalahkan oleh Mat Sabu dalam pertandingan merebut jawatan Timbalan Presiden PAS pada muktamar yang lepas, turut dikatakan masih lagi mengusahakan Kerajaan Perpaduan yang amat dibenci oleh sekalian IBLIS dan PARASIT PAS.

Pelbagai label telah diberikan kepada Nasharuddin Mat Isa. Bahkan ahli-ahli PAS juga diberitakan bahawa Nasharuddin Mat Isa akan menjadi masalah besar kepada mereka atau lebih tepat lagi, menjadi punca kekalahan PAS pada PRU akan datang kerana PKR dan DAP tidak redha dengan PAS akibat perbuatan Nasharuddin yang berbaik-baik dengan pimpinan UMNO.

Di sana sini, bahkan sehingga ke peringkat Mursyidul Am PAS, Nasharuddin menerima kecaman yang bukan sedikit. Tidak cukup dengan itu, golongan yang berpihak dan menjadi penyokong kuat Mat Sabu di seluruh Malaysia, menganggap Nasharuddin sebagai ANJING UMNO dan sedang meruntuhkan PAS dari dalam.

Dek kerana itulah, Dewan Pemuda PAS Kelantan telah memberi kata dua kepada pimpinan PAS Kelantan agar menghalau Nasharuddin dari Bachok dan tempatnya digantikan oleh orang lain.

Itu nasib yang diterima oleh Nasharuddin sekalipun kesetiaannya kepada PAS tidak pernah berbelah bahagi, malah sudah beberapa kali berikar tidak akan keluar atau meninggalkan PAS untuk masuk UMNO.

Di sebalik nasib malang yang diterima oleh Nasharuddin Mat Isa semenjak ura-ura Kerajaan Perpaduan yang dicadangkan oleh Presiden PAS sendiri, dan kemudian gambarnya bersama-sama Perdana Menteri Malaysia merangkap Presiden UMNO, Najib Abdul Razak di Makkah bersama-sama beberapa orang ulama, masih ada usaha yang dilakukan oleh Nasharuddin Mat Isa untuk membersihkan PAS daripada kekotoran IBLIS dan PARASIT PAS.

Pada 20 Ogos lalu, satu kematian telah berlaku di Batu 16, Padang Lumat, Yan. Jam 3:00 petang, Nasharuddin Mat Isa telah mengimamkan jenazah Bilal bin Abdullah yang berumur 9 tahun. Allahyarham Bilal bin Abdullah adalah anak kepada Abdullah bin Hashim, ahli PAS Kumpulan 30 yang diketahui amat menentang Menteri Besar Kedah yang juga Pesuruhjaya PAS Kedah, Azizan Abdul Razak.

Mungkin kumpulan yang menentang Menteri Besar Kedah dari PAS tidak menyangka bahawa Nasharuddin Mat Isa akan muncul dan menjadi imam solat jenazah ahli kumpulan mereka. Apatah lagi kumpulan penentang Menteri Besar Kedah seringkali dikaitkan sebagai sekutu kuat dan penyokong Mat Sabu serta ahli-ahli kumpulan IBLIS dan PARASITnya.

Hubungan antara Nasharuddin Mat Isa dengan Abdullah bin Hashim bukanlah baru. Abdullah merupakan antara pembantu utamanya ketika Nasharuddin berjaya menjadi Ahli Parlimen Jerai pada tahun 1999. Dengan kata lain, seperti juga Mat Sabu, Nasharuddin turut mempunyai pengaruh dan sekutunya di Kedah.

Dilaporkan seramai lebih 80 orang telah turut serta dalam solat jenazah yang diimamkan oleh Nasharuddin Mat Isa. Dan berbeza daripada tanggapgan yang diberikan oleh kumpulan PARASIT serta IBLIS PAS kononnya Nasharuddin tidak diterima oleh ahli-ahli PAS, begitu meleset memandangkan sambutan yang diberikan kepada Nasharuddin amat mesra.

Kehadiran Nasharuddin di Padang Lumat, Yan, sudah tentu memberikan petanda tertentu. Bukan rahsia lagi apabila para pengundi dan penyokong PAS di Padang Lumat marahkan Kerajaan PAS Kedah kerana sikap menganaktirikan Sekolah Menengah Taufikah Khairiyyah Al Halimiah sehinggakan pada satu peringkat, bekalan air ke sekolah tersebut diputuskan oleh SADA dan geran bantuan yang diterima dari Kerajaan Negeri semasa Kedah di bawah UMNO, dihentikan sebaik-baik sahaja PAS memerintah Kedah.

Ironinya, pada masa yang sama, Kerajaan PAS Kedah mengumumkan bantuan puluhan juta ringgit kepada sekolah-sekolah aliran Cina di seluruh Kedah!

Sekolah berkenaan sekarang ini menerima bantuan dan geran dari Kerajaan Persekutuan.

Antara ikrar Nasharuddin ialah untuk terus menegakkan Islam dan perjuangan ummah iaitu penyatupaduan. Ikrar itulah yang membuatkan DAP begitu bersungguh-sungguh menghasut para pemimpin PAS yang diketahui berkiblatkan Georgetown dan Menara Komtar untuk memburuk-burukkan Nasharuddin Mat Isa.

Kehadiran Nasharuddin Mat Isa yang sebelum ini dianggap sebagai sekutu kuat Menteri Besar Kedah, Azizan Abdul Razak, memberikan banyak petunjuk. Apakah sekarang ini, Azizan Abdul Razak sudah mula menggunakan khidmat Nasharuddin Mat Isa agar dapat merapatkan hubungannya dengan kumpulan-kumpulan yang menentangnya?

Atau lebih tepat lagi Azizan Abdul Razak sudah mula mengharapkan Nasharuddin Mat Isa agar dapat menyekat Mat Sabu yang dilaporkan akan bertanding di Pendang dengan Nasharuddin Mat Isa sudah mula berjinak-jinak di Yan dan Jerai?

2 comments:

  1. Cikgu"S";
    Mat Sabu jangan di sebut2 lagi .Dia dah tak releven dalam politik PAS dan negara ini.
    Orang kampun dah tahu,Mat Sabu kaki temberang.Dia tak mempunyai idea untuk jadi pemimpin.Senag cakap Mat Sabu tak ada aura.
    Pemikiran Mat Sabu takada separuh pemikiran Nasharuddin.Mat Sabu kosong!
    Sorry, I cajap yang benar.Tak pandai kelentong2 dan bodek2.

    ReplyDelete
  2. yang takut sangat dgn uztaz nasha adalah kaki balun lobang kunyit tu...dia takut melayu bersatu..!! kemaruk sgt nak jadi PM..!!

    ReplyDelete