Sunday, March 31, 2013

Anwar Pengamal Homoseksual!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Panas!! Bekas Peguam Bela Anwar Nak Tambah Sakit Kepala Anwar!!



Bekas pembantu peguam bela Datuk Seri Anwar Ibrahim, Yuktes Vijay berjanji akan mendedahkan identiti pemuda yang disyaki turut menjadi mangsa liwat kepada seorang pemimpin pembangkang.

Beliau berkata, pemuda berkenaan sepatutnya menjadi saksi kes liwat Mohd. Saiful Bukhari Azlan, namun menarik diri pada saat-saat akhir.

Pemuda berusia 20-an itu pernah berada dalam satu penjara dengan pemimpin pembangkang tersebut di Penjara Sungai Buloh.

"Pemuda itu mengaku kepada saya, dia serik dan tidak mahu berjumpa dengan pemimpin itu lagi.

"Dia kelihatan gelisah ketika berbual mengenai pemimpin itu. Dia kata, dia sudah tidak larat untuk bercakap mengenainya," dakwa Yuktes.

Beliau membuat pendedahan tersebut kepada Mingguan Malaysia ketika dihubungi di sini hari ini.

Sikap ditunjukkan oleh pemuda itu kata Yuktes, menyebabkannya mengesyaki pemuda tersebut mungkin menjadi mangsa liwat seperti apa yang dialami Mohd. Saiful Bukhari.

Kata Yuktes, beliau akan membuat pendedahan tersebut sekiranya pemimpin pembangkang terbabit terus berbohong kepada rakyat.

"Saya mengenali dan mengetahui identiti pemuda itu kerana dia merupakan salah seorang saksi," ujarnya.

UTUSAN

Saturday, March 30, 2013

Wajib Tahu!! Kebajikan Rakyat : BN VS PR


Siapa yang banyak beli kereta? Siapa yang beli kereta mahal? Orang kaya atau orang miskin?

Siapa yang banyak travel? Siapa yang selalu out-station? Siapa yang selalu bawa keluarga bercuti? Siapa yang selalu bawa keluarga bersiar-siar di hujung minggu? Orang kaya atau orang miskin?

Rumah siapa yang lebih besar? Rumah siapa yang ada banyak lampu? Rumah siapa yang ada aircond di setiap ruang? Rumah siapa yang ada banyak TV? Rumah siapa yang ada banyak decoder astro? Orang kaya atau orang miskin?

Jadi…

Siapa yang paling banyak dapat subsidi minyak? Siapa yang paling banyak dapat subsidi elektrik? Siapa yang paling banyak dapat manfaat daripada penurunan harga kereta? Etc. etc…


Jenis subsidi


Sebenarnya terdapat 2 jenis subsidi:

1) Subsidi pukal  - subsidi yang diterima oleh semua orang tanpa mengira samaada mereka itu kaya atau miskin. Ia diberikan berasaskan kepada penggunaan. Dengan kata lain, siapa guna banyak dialah yang dapat banyak.

2) Subsidi bersasar  -  subsidi yang diberikan hanya kepada golongan sasaran iaitu golongan berpendapatan rendah dan sederhana rendah.

Terus Baca Di Sini

Wajib Baca!! Rahsia Parlimen Lambat Bubar Didedahkan!!



SALAH satu ‘penyakit’ yang ada dalam kalangan pakatan pembangkang dan penyokong mereka ialah terlalu mudah untuk membuat tafsiran.

Pelbagai andaian mereka lakukan bagi memburuk-burukkan Barisan Nasional (BN) khususnya UMNO.

Begitu juga dalam isu pembubaran Parlimen, mereka membuat pelbagai tafsiran termasuklah hujah dangkal dengan mengatakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak takut untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13.

Suatu ketika dulu, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pernah berkata dalam satu pertemuan dengan anak-anak Kelantan, Najib ‘semak perut’ hendak bubar Parlimen kerana banyak masalah dalam UMNO.

Mereka sengaja melupakan tempoh tamat mandat kerajaan BN di peringkat Pusat ialah 30 April. Oleh itu Perdana Menteri tidak terikat dengan sebarang desakan supaya Parlimen dibubarkan lebih awal daripada tarikh itu.

Sebenarnya, penulis difahamkan yang resah gelisah kerana Parlimen belum dibubarkan ialah pembangkang.

Menurut satu sumber, pakatan pembangkang sudah merancang jika BN membubarkan Parlimen dan diikuti oleh negeri-negeri di bawah penguasaan parti itu sebelum tarikh tamat tempoh memerintah, pakatan pembangkang tidak akan berbuat demikian di negeri-negeri yang mereka kuasai.

Sebaliknya jentera pilihan raya di empat negeri yang mereka kuasai iaitu Pulau Pinang, Selangor, Kelantan dan Kedah akan dihantar untuk membantu jentera di Perlis, Negeri Sembilan, Terengganu, Sabah dan Sarawak.

Mereka begitu yakin melalui cara demikian ia akan membantu pakatan pembangkang menguasai negeri-negeri tersebut.

Kalau pakatan pembangkang menganggap mereka sudah cukup kuat dan mampu mempertahankan negeri-negeri yang mereka kuasai sekarang, maka bubarlah sebelum tarikh tamat tempoh memerintah.

Untuk rekod tarikh tamat tempoh memerintah Selangor ialah 22 April, Kelantan (28 April), Pulau Pinang (2 Mei) dan Kedah (5 Mei). Kalau mereka mempertikaikan kenapa Perdana Menteri tidak membubarkan Parlimen sekarang sedangkan tamat tempoh mandat ialah 30 April, kenapa mereka tidak bubar lebih awal di negeri-negeri yang mereka kuasai?

Tetapi kita percaya pembangkang tidak akan berbuat demikian kerana mereka sememangnya bersikap seperti tin kosong, ‘bunyi sahaja kuat, tetapi isinya tiada.’

Tambahan pula, pakatan pembangkang memahami kekuatan mereka di negeri-negeri berkenaan semakin luntur.

Di Selangor, penolakan rakyat terhadap kerajaan negeri pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) semakin ketara, apabila banyak janji yang dibuat dalam manifesto pada pilihan raya umum lalu tidak ditunaikan kerana Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim menganggap manifesto bukan satu perjanjian.

Di Pulau Pinang, pentadbiran kerajaan DAP berhadapan dengan pelbagai bantahan termasuk projek-projek mega yang ditentang oleh rakyat.

Di Kedah, kerajaan Pas bukan sahaja menghadapi masalah kepincangan menguruskan negeri malahan diancam masalah dalaman antara pemimpin-pemimpin Pas. Difahamkan Pas Kedah berpecah kepada empat kelompok.

Di Kelantan, isu tanah dan air terus menghantui kerajaan Pas. Malahan di negeri itu sudah ada gelombang yang cukup ketara mahupun perubahan kerana rakyat sudah bosan dengan kerajaan negeri yang lebih kaya dengan slogan dan retorik berbanding program bagi meningkatkan taraf hidup rakyat.

Berdasarkan kepada hujah-hujah itu, maka tidak payahlah puak-puak pembangkang hendak menyibuk mempertikaikan kenapa Perdana Menteri belum membubarkan Parlimen.

Tunggu sahajalah detiknya kalau betul-betul pembangkang yakin bila pun pilihan raya diadakan mereka boleh mencapai kejayaan besar.

Janganlah beri alasan dangkal kononnya terpaksa membuat kutipan derma kerana Perdana Menteri terlalu lambat membubarkan Parlimen.

Pilihan raya bukan medan menguji kekuatan sesiapa atau gelanggang untuk merebut kekuasaan sahaja, sebaliknya ia adalah penentu masa depan rakyat dan negara.

Kerajaan BN bukan seperti pakatan pembangkang asyik hendak berpolitik sepanjang masa dan terlalu kemaruk kuasa. Kerajaan BN hendak memastikan segala urusan negara dan perancangan untuk rakyat sudah diselesaikan barulah mandat diserahkan kepada rakyat untuk membuat keputusan.

Sepatutnya pembangkang bersyukur kerana apabila Parlimen lambat dibubarkan, maknanya mereka masih mempunyai masa untuk menunaikan segala janji-janji yang belum ditunaikan.

Tetapi pembangkang tahu mereka tidak ada kemampuan untuk menunaikan janji-janji yang dibuat, oleh itu mereka berharap apabila Parlimen dibubarkan dan pilihan raya diadakan rakyat akan melupakan janji-janji yang pernah mereka buat dalam pilihan raya lalu.

Inilah perangai pakatan pembangkang, mereka berpolitik semata-mata untuk kuasa sebab itulah mereka sanggup bergabung dalam satu pakatan biar pun berbeza ideologi dan hala tuju perjuangan.

Seperkara lagi, pembangkang juga risau semakin lambat Parlimen dibubarkan, semakin terdedah janji-janji palsu yang disenaraikan dalam manifesto pilihan raya mereka dan Buku Jingga.

Ia memandangkan apa yang mereka janjikan itu hanyalah omong kosong dan tidak berpijak di bumi nyata, segalanya mereka lakukan hanya semata-mata untuk menarik perhatian rakyat untuk menyokong mereka dalam pilihan raya umum nanti.

Ini belum lagi mengambil kira bagaimana dari semasa ke semasa, semakin banyak terdedah perangai pemimpin-pemimpin mereka termasuk dari segi moral.

Justeru mahu tidak mahu, pembangkang terpaksa membuat pelbagai andaian berhubung isu pembubaran Parlimen bagi menutup kelemahan mereka.

Dalam bahasa mudahnya lagi lambat pilihan raya diadakan, maka semakin banyak ‘wajah-wajah buruk’ pembangkang akan terdedah kerana bak kata seorang pemimpin BN di Pulau Pinang, ‘kertas tidak boleh membalut api.’’

Begitu juga sandiwara dan lakonan politik pembangkang, ia sudah pasti tidak akan bertahan lama sebab itulah mereka tidur tak lena, resah gelisah dan gundah gulana apabila Perdana Menteri belum membubarkan Parlimen.

Sementara mereka menuding jari mengatakan Perdana Menteri dan BN dalam ketakutan serta ‘semak perut’ untuk mengadakan pilihan raya , hakikatnya pembangkanglah yang sebenarnya berada dalam kedudukan ‘tidak tentu hala’.

Segala-galanya kerana pembangkang sudah tidak sabar lagi untuk menawan Putrajaya dan menumbangkan BN kerana pilihan raya kali ini dianggap penentu ‘hidup mati’ perjuangan politik mereka.

Namun kita percaya, tidak kira bila pun Parlimen dibubarkan dan pilihan raya diadakan, yang pasti rakyat sudah semakin mengetahui siapa yang sepatutnya mereka pilih sebagai kerajaan.

Tidak apalah kalau pembangkang hendak meneruskan perasaan gelisah tidak tentu hala mereka kerana Parlimen belum dibubarkan, yang pasti BN tidak akan mengikut jejak amalan politik dangkal mereka.-- UTUSAN

Friday, March 29, 2013

Hot News - Mahasiswa 19 Tahun Mengaku Diliwat Anwar???

Anwar Ibrahim ketua Pembangkang Pakatan Rakyat meliwat mahasiswa. Video ini ada sambungannya dan apa yang diminta kepada semua adalah untuk menilai apakah pemimpin sebegini wajar kita sokong untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia?

Apa kejadahnya duduk berdua duaan dengan lelaki lembut dalam bilik hotel? Sesi Kaunseling ke apa? Atau Mahasiswa tu nak mohon BIASISWA dengan Anwar Ibrahim?

Klik sini


Apa Cerita Ni??DAP Akan Diharamkan??



"Kami rela disiasat dan ini merupakan komplot politik untuk mengharamkan DAP. Jika simbol roket (DAP) diharamkan, mungkin calon terpaksa memilih alternatif lain sebagai anggota bebas, atau pakai simbol Pas dan PKR."

Kenyataan oleh Penasihat DAP, Lim Kit Siang pada 23 Mac 2013 di atas seakan cuba memberi gambaran dan persepsi negatif kononnya siasatan yang sedang dilakukan oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS) tika ini bertujuan untuk mengharamkan DAP.

Walhal kebenarannya, siasatan berhubung pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat DAP (CEC) dilakukan setelah mengambil kira aduan yang dibuat oleh ahli seumur hidup DAP iaitu Naib Pengerusi DAP Cawangan Ladang Paroi, Negeri Sembilan, A David Dass.

Selain David, seorang lagi ahli parti yang turut melaporkan kepincangan dalam pemilihan CEC DAP yang berlangsung Disember tahun lepas kepada ROS ialah Mahendran Krishnan, Setiausaha untuk cawangan yang sama.

Kedua-dua mereka bukannya ahli UMNO atau mana-mana komponen BN, bukan juga baru sehari dua menjadi ahli DAP tetapi sudah bertahun-tahun bergelumang jatuh bangun dalam parti paling rasis atas dunia itu.

Laporan dan aduan oleh pemimpin Cawangan DAP Cawangan Ladang Paroi itu hanyalah rentetan daripada ketidakpuasan hati mereka dengan perjalanan pemilihan DAP setelah calon yang gagal iaitu Zairil Khir Johari Abdullah (Christopher Ross Lim) tiba-tiba sahaja diubah kedudukannya menjadi ahli CEC yang kononnya dipilih.

Soal komplot atau konspirasi politik sebenarnya langsung tidak wujud, malah kemungkinan DAP akan digantung atau diharamkan juga tidak timbul memandangkan sehingga sekarang siasatan belum pun selesai sebaliknya tergantung disebabkan keengganan pemimpin DAP memberi kerjasama.

Pengerusi ROS, Datuk Abdul Rahman Othman sehari dua lepas menjelaskan pihaknya menghadapi kesukaran menyiasat kes ini berikutan tindakan seorang pemimpin tertinggi DAP sering memberi alasan ketiadaan masa bila mana di minta memberi keterangan.

Dengan keadaan demikian, mana mungkin ROS telah membuat keputusan, kecuali hakikat sebenarnya Kit Siang sengaja memainkan isu yang tidak wujud semata-mata untuk memancing simpati umum sambil menimbulkan persepsi salah terhadap kredibiliti ROS.

Setakat yang diketahui umum hanya dua parti yang pernah dibatalkan pendaftarannya iaitu UMNO pada tahun 1988 diikuti SNAP pada tahun 2002 dan kedua-duanya komponen BN. Ini jelas membuktikan ROS atau pihak yang lebih tinggi misalnya Mahkamah bukannya alat kepada Kerajaan Pusat pimpinan BN.

Justeru itu, Kit Siang atau mana-mana pemimpin DAP tidaklah perlu takut akan bayang-bayang sendiri. Jika DAP merasakan pemilihan CEC tempohari telus dan adil tanpa penyelewengan, mengapa tidak segera memberi kerjasama menjayakan siasatan ROS supaya ahli-ahli DAP tidak dibelenggu tanda tanya.

Ini tidak, belum apa-apa Kit Siang dah memulakan propaganda kosong menyalahkan orang lain semata-mata untuk mengelakkan pandangan serong terhadap parti pimpinannya yang bermasalah. Sendiri menari tunggang terbalik disalahkan lantai yang terjongkang jongkit.

Dr Sidek Baba: Tiga Sebab Mengapa Beliau Tinggalkan Anwar



Tiga tahun lalu, bekas rakan karib Datuk Seri Anwar Ibrahim, Prof. Datuk Dr. Sidek Baba mengejutkan banyak pihak selepas bertindak meninggalkan Ketua Pembangkang itu meskipun lebih 30 tahun bersahabat.
Namun, punca sebenar mengapa beliau yang pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) demi mempertahankan Anwar meninggalkan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu tidak banyak didedah kepada pihak luar.
Malah, media sendiri jarang berpeluang menemu bual Pensyarah Kanan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) itu yang bertanggungjawab membangunkan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) bersama Anwar.
Walau bagaimanapun, hari ini, Sidek akhirnya mendedahkan, masalah keruntuhan moral, sokongan kepada pluralisme agama serta kredibiliti antara tiga punca utama beliau bertindak meninggalkan Anwar.
Katanya, sebelum meninggalkan Anwar beliau menyiasat serta menemu bual 28 individu yang sangat rapat dengan Anwar dan kemudian membuat solat sunat istikharah bagi memohon petunjuk.
“Anwar ketika kami bersama-sama dalam ABIM dulu sentiasa mengingatkan saya bahawa seseorang pemimpin bukan sahaja kena bersih tetapi mesti kelihatan bersih dan saya pegang erat amanat itu sampai sekarang.
“Namun, dalam siasatan selama tiga tahun sebelum meninggalkan beliau, saya dapati terlalu banyak persoalan moral yang melingkari Anwar. Saya pegang kata-kata saya ini kerana kesemua 28 saksi itu masih hidup,” katanya.
Sidek berkata demikian ketika ditanya punca sebenar beliau meninggalkan Anwar dalam program Wacana Cuit: Dilema Melayu Moden di Menara Majlis Amanah Rakyat (Mara), di sini hari ini.
Selain Sidek, wacana itu turut menampilkan bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin dan penganalisis politik, Yahya Ismail sebagai ahli panel manakala Prof. Madya Dr. Rahmat Ghazali selaku moderator.
Yang turut hadir, Pengerusi Mara, Datuk Seri Idris Jusoh, bekas Menteri Besar Terengganu, Tan Sri Wan Mokhtar Wan Ahmad, Pengerusi Eksekutif Kumpulan Glomac, Tan Sri Datuk FD Mansor serta Penolong Ketua Pengarang 1 Kumpulan Utusan, Datuk Zaini Hassan selaku penulis buku Cuit: Dilema Melayu Moden.
Kira-kira 1,000 kakitangan Mara hadir di majlis itu.
Dalam pada itu, Sidek menjelaskan, beliau juga kecewa selepas Anwar yang sebelum ini disanjung sebagai pejuang Islam ketika bersama ABIM kini berubah menjadi pendokong pemikiran liberal serta pluralisme agama.
“Anwar tidak boleh menafikan perkara ini kerana beliau sendiri menuturkan mengenai pluralisme agama ketika berucap di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010. Ini bukti nyata yang tidak boleh disangkal,” katanya.
Menurut Sidek, beliau juga meninggalkan Anwar disebabkan hubungan terlalu rapat Ketua Pembangkang itu dengan para pelobi Yahudi yang sangat berbahaya kepada keselamatan negara-ANWARAIDC

Thursday, March 28, 2013

Pemikiran PAS Masih Cetek...Otak Letak Kat Lutut!!!


Ceramah Bongkar Isu - isu semasa yang diadakan di Taman Melati baru-baru ini yang disampaikan oleh Ustaz Hasan Basri (Mantan Ketua Penerangan PAS Selangor) telah membongkarkan satu isu berkenaan dengan PAS yang wajib rakyat Malaysia tahu dan diambil peringatan kerana apa yang didedahkan oleh Mantan Ketua Penerangan PAS Selangor ini amat penting.. Sama - sama kita saksikan video di bawah ini.



Wajib Tengok!! Lagi Video Anwar Tersebar!!



Menjawab Manifesto Video Turun Harga Kereta



Pakatan Rakyat yang diketuai Parti Keadilan Rakyat (PKR) sudah mengeluarkan video manifesto mereka. Awal minggu ini dikeluarkan video turun harga kereta. Seperti semua sedia maklum mereka ingin menurunkan kadar cukai eksais kenderaan secara berperingkat dan kesan ini akan merendahkan pendapatan Negara untuk mentadbir urus bumi bertuah ini.
Menurut orang kanan mereka iaitu Rafizi Ramli, kesan penurunan pendapatan ini akan dapat ditampung dengan melelong permit import (AP) di pasaran.

Harus rakyat sedar, apabila AP ini dilelong, hanya mereka yang kaya raya sahaja akan berpeluang membida AP. Konsep lelong itu mudah, siapa yang membida dengan harga lebih tinggi pastinya mereka yang akan menang ke atas lelongan itu. Tindakan melelong ini tidak ubah seperti menutup peluang mereka yang berkemampuan mendapatkan AP dan AP hanya akan dikuasai oleh golongan kaya raya dan berkemungkinan krooni Pakatan Rakyat.


Lebih menarik apabila berbicara tentang video turun harga minyak. Bagi video turun harga minyak pula Pakatan Rakyat ingin turunkan harga minyak kepada RM1.50 seliter. Menurut Rafizi Ramli kadar subsidi tambahan yang perlu ditampung kerajaan hanyalah RM6.8billion setahun dan ianya mampu ditampung dengan mengalihkan subsidi PETRONAS sebanyak RM8billion yang disalurkan kepada syarikat IPP Ananda Khrisnan, Genting Group, YTL & Syarikat milik Syed Mokthar Albukhary.


Rafizi telah melakukan pelbagai pengabaian statistik didalam video tersebut:-

PERTAMA: Rafizi menyatakan menurut statistik International Energy agency (IEA) rakyat Malaysia menggunakan 10.3 billion liter petrol dan 6.3 billion liter diesel SETIAP TAHUN. Perkataan SETIAP TAHUN itu menunjukkan Rafizi mengabaikan peningkatan penggunaan petrol oleh rakyat Malaysia. Tinjauan di laman web IEA menunjukkan statistik terbaru adalah statistik pada tahun 2009. Oleh itu nilai subsidi tambahan bukan hanya RM6.8billion setahun seperti yang didakwa Rafizi tetapi lebih.




KEDUA : Minyak yang hendak diturunkan ini adalah RON95 atau RON97. Yakinlah Rafizi sengaja tidak menspesifikasikannya kerana ingin mengelirukan rakyat. Kelak beliau akan menyatakan bahawa beliau tidak menjanjikan minyak jenis apa yang ingin diturunkan.Akhirnya rakyat akan tertipu sekali lagi dengan manifesto mereka seperti mana rakyat teripu dengan manifesto di Selongar yang popular dengan kenyataan Menteri Besar Selangor iaitu “Manifesto Bukan Janji”.


KETIGA : Subsidi tambahan setiap tahun yang dinyatakan Rafizi hanya RM6.8billion itu telah mengabaikan pergerakan harga minyak yg bergerak pantas naik dan turun di pasaran dunia masa kini. Seandainya harga minyak secara tiba-tiba naik mendadak, seperti yang berlaku pada tahun-tahun yang lalu, adakah nilai subsidi tambahan itu masih kekal statik pada nilai RM6.8billion. Ianya mampu melangkau melebihi subsisdi PETRONAS RM8billion yang ingin dialihkan itu. Jika itu berlaku, duit dari mana lagi akan Rafizi dan Pakatan korek untuk menuhi janji populis mereka itu.

KEEMPAT: Berkaitan RM8billion subsidi PETRONAS yang ingin dialihkan oleh Rafizi daripada empat syarikat besar Negara itu adalah langkah yg tidak bertanggungjawab. Kehilangan subsidi akan merencatkan perniagaan empat syarikat gergasi ini. Kesannya pasti ramai pekerja akan kehilangan pekerjaan apabila perniagaan empat syarikat gergasi ni terjejas kerana pengalihan subsidi tersebut.

Ingatlah, malapetaka ekonomi seluruh dunia semuanya berpunya apabila terjejasnya perniagaan syarikat-syarikat gergasi di negara berkenaan. Sudahkah Rafizi menyediakan pekerjaan alternatif kepada mereka yang akan kehilangan pekerjaan hasil tindakan mengalihkan subsidi itu.


Mahukan anda melihat Malaysia juga lumpuh kerana terjejasnya syarikat yang merangsang ekonomi Negara. Perkara itu juga berlaku hanya ingin memenuhi janji populis pihak pembangkang? Terserah kepada anda untuk fikirkan. Anda bakal ada anak yang akan menwarisi Negara ini.
Kita tunggu pula video-video mansuh PTPTN dan Mansuh Tol.. Kita lihat berapa banyak lagi mengabaian statistik dan mengabaian kesan masa depan yang akan dilakukan oleh pihak Pakatan Rakyat. Untuk berkuasa janji yang akan memusnahkan masa depan dan pekerjaan rakyat pun sanggup dilakukan. Semoga rakyat terus dan terus berfikir

Wednesday, March 27, 2013

Ceramah Bongkar Isu-Isu Semasa Di Taman Melati Kawasan E

Pada 26 Mac 2013, Jam 9 malam, satu siri ceramah bongkar isu-isu semasa telah diadakan di Taman Melati Kawasan E.

Antara Penceramah yang dijemput adalah YBhg Dato' Dr Hj Mohd Shafei b Abdullah, Ketua UMNO Bahagian Wangsa Maju dan Ustaz Hasan Basri, Mantan Ketua Penerangan PAS Selangor.

Majlis tersebut telah dihadiri oleh kira-kira 200 orang.






Video Ucapan Menyusul Kemudian

Tuesday, March 26, 2013

PKR Johor Berpecah?? Chua Jui Meng Merajuk??





Ekoran pencalonan Penasihat DAP, Lim Kit Siang bertanding di Parlimen Gelang Patah, menyebabkan Pengerusi PKR Johor, Datuk Chua Jui Meng merajuk dan menghilangkan diri secara tiba-tiba.

Chua Jui Meng sebelum ini disebut-sebut sebagai calon PKR di Parlimen Gelang Patah, Johor.
“Harapan tinggi Pakatan Rakyat itu terjejas berikutan “kehilangan” Ketua PKR Johor, Datuk Chua Jui 

Meng secara tiba-tiba, yang tidak dinamakan sebagai calon pada kerusi parlimen Gelang Patah yang dilobinya.

“Para pegawai PKR yang tidak mengetahui di mana Chua atau apa yang beliau mahu lakukan, dengan antara mereka menyatakan bahawa beliau melakukan “bantahan” bagi menunjukkan kemarahan beliau yang dipinggirkan bagi calon kerusi itu.

“Chua tidak hadir pada satu majlis di mana Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memperkenalkan Penasihat DAP, Lim Kit Siang sebagai calon Gelang Patah pada Isnin lepas, ” lapor Mstar.

Ketua bahagian dan ketua biro perundangan PKR Johor Jaya, Jimmy Puah lapor Mstar berkata, ramai yang mempersoalkan kehilangan Chua daripada beberapa majlis PKR negeri dengan pilihan raya umum yang semakin hampir.

“Kami mempunyai perasaan yang bercampur-baur seperti kami teruja berkempen untuk pilihan raya umum tetapi ia menjejaskan semangat kami apabila tiada pemimpin,” katanya, sambil menambah bahawa beliau mendengar bahawa Chua sedang “bercuti” di Kuala Lumpur,”katanya.

Pada majlis ulang tahun DAP ke-47 lalu, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengumumkan Kit Siang bakal bertanding di kerusi Parlimen Gelang Patah, sebagai satu jalan keluar perbalahan di antara Ketua DAP negeri, Dr Boo Cheng Hau dengan Ketua PKR negeri, Chua Jui Meng untuk merebut kerusi parlimen itu.

The Star, 22 Mac melaporkan Anwar telah membuat tawaran kepada Chua supaya bertanding di Alor Setar sebagai jalan keluar tentang perkara yang terjadi di Johor namun bekas ahli MCA itu masih tidak berminat kerana menganggap janggal apabila Ketua PKR Johor bertanding di Kedah.

Chua turut dilaporkan mahu bertanding di Parlimen Bakri, kerusi yang pernah dimilik beliau ketika bersama MCA dan menjangkakan DAP untuk memberikan kerusi parlimen itu kepada PKR sebagai pertukaran dengan kerusi Gelang Patah namun kecewa selepas DAP bertegas mahu mempertahankan parlimen Bakri yang telah dimenangi pada pilihan raya umum ke-12.

DAP dijangka akan bertanding tujuh kerusi parlimen di Johor, PAS (8) dan PKR (11)

Bekas Ahli PAS Ingin Jumpa Dan Mohon Maaf Kepada Tun M


Bekas ahli Pas seumur hidup, Zainon Ismail atau lebih dikenali dengan nama pena CN Afghani berhasrat untuk bertemu dan memohon maaf dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad kerana pernah merancang untuk membunuh bekas Perdana Menteri itu pada tahun 1988.

Penulis buku Kafirkah Aku? itu berkata, pada masa sekarang beliau sedang menunggu masa yang sesuai untuk bertemu dengan Dr. Mahathir bagi menunaikan hajatnya itu.

Menurutnya, rancangan melakukan pembunuhan tersebut timbul kerana terpengaruh dengan Amanat Haji Hadi yang menyatakan bahawa UMNO kafir.

"Ketika itu, saya menyandang jawatan sebagai Ketua Pemuda Pas Padang Terap, rancangan ini terbit kerana kami mahu melaksanakan Islam dengan cara yang mudah disebabkan cara pilihan raya lambat dan kami tidak boleh menunggu lagi.

"Selain Dr. Mahathir, kami juga mempunyai senarai nama menteri kabinet untuk dibunuh... dan untuk menggantikan kerajaan Barisan Nasional (BN) kami sudah ada kabinet bayangan, kami mahu Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjadi Perdana Menteri, bagaimanapun rancangan ini gagal selepas ia dihidu oleh pihak berkuasa dan 30 rakan-rakan saya ditangkap.

"Hari ini rancangan tersebut sudah tidak ada lagi dan saya sememangnya berhajat untuk bertemu dengan Dr. Mahathir untuk memohon maaf, cuma sedang menunggu masa yang sesuai," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ceramah pada Program Himpunan Selamat Tinggal Pas di Pejabat Gerakan UMNO, Kampung Kandis di sini malam tadi.

Zainon berkata, hari ini, Pas tidak lagi memperjuangkan Islam malah telah menggadai agama suci itu selepas bertahaluf siyasi dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Dalam pada itu bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad ketika ditemui berkata, beliau memaafkan sesiapa sahaja termasuk bekas ahli Pas seumur hidup yang pernah merancang membunuhnya pada 1988.

Menurutnya, beliau tidak pernah mengetahui rancangan sedemikian ketika menjadi perdana menteri.

"Saya berjalan sana sini tapi baru sekarang saya tahu ada orang nak bunuh saya.

"Tapi saya tak rasa apa-apalah pada mereka yang merancang itu. Saya sentiasa memaafkan semua orang," katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

Beliau mengulas hasrat C.N Al-Afghani yang mahu berjumpa dan meminta maaf kepadanya kerana pernah merancang membunuh bekas perdana menteri itu pada 1988 kerana terpengaruh dengan Amanat Haji Hadi.


Monday, March 25, 2013

Calon Disenangi Rakyat, Terima Kasih Dato' Shafei


Pada 25 Mac 2013 jam 9 Pagi satu program sarapan pagi bersama YBhg Dato' Dr Hj Mohd Shafei Abdullah telah diadakan di Taman Ibukota , Wangsa Maju.




Dalam majlis ini juga menyaksikan Dato' Shafei telah menyampaikan 3 sumbangan kepada penduduk di sekitar taman ibukota antaranya penyerahan sumbangan gerai untuk seorang penduduk yang berhasrat untuk berniaga, sumbangan lampin pakai buang kepada penduduk yang kurang berupaya serta sumbangan kerusi roda untuk bekas imam di sekitar taman ibukota yang diserang penyakit strok..

Yang Berbahagia Dato' Shafei telah berjalan kaki dari dewan di mana program sarapan pagi dibuat untuk ke rumah bekas imam tersebut.








Sunday, March 24, 2013

Wajib Tahu!! Luahan Apa Yang Terjadi Di Negeri Pimpinan Pembangkang!!



Wahai kawan kawan. Tahu tidak anda semua bahawa dasar Kerajaan Pakatan Rakyat (PAS di Kelantan dan Kedah, DAP di Perak (selama 9 bulan) dan Pulau Pinang dan PKR di Selangor) adalah pemerintahan permusuhan dengan lawan politiknya, mungkir janji, balas dendam, kekerasan, kedegilan dan tidak telus.

Mereka selalu mengatakan mereka akan mengamalkan dasar kebebasan akhbar tetapi sebenarnya ia sebaliknya atau lebih teruk daripada BN. Kerajaan Pulau Pinang dan Kelantan telah mengharamkan  media-media seperti Utusan Malaysia dan NSTdaripada menghadiri sidang DUN masing masing. Lim Guan Eng cukup sinomin dengan saman. Lim Guan Eng sudah mengikuti jejak langkah DS Anwar Ibrahim. Bukan saja musuh politiknya yang akan dan telah disaman, malah wartawan yang bertanya pun, jika `ulang I saman’ atau `Can We Get The Guard?’.

Rakyat mahukan perumahan mampu milik, mereka buat sebaliknya, bangunkan perumahan kos tinggi. Tanah Taman Maggis yang sepatutnya untuk perumahan kos rendah dan mampu milik, di rampas dan dijual untuk pembangunan komersil.Tanah tanah rizab perkuburan di tukar kategori, peniaga Bumiputera terus di tindas, gerai mereka di robohkan.

Lim Guan Eng seorang yang degil, angkuh dan tidak menjaga sensiviti penganut agama Islam. Setiausaha Agong DAP ini mencadangkan Kalimah ALLAH digunapakai di dalam kitab Injil versi Bahasa Malaysia. Lim Guan Eng buat tak kisah dan tidak takut dan hormat langsung dengan orang Islam. Dia teruskan juga usaha yang kotor itu, mungkin dengan restu Tok Guru Nik Aziz dan Anwar Ibrahim.

Ingatlah wahai kawan kawan. Parti Dinasti Lim ini parti satu kaum. Sila baca Mingguan Malaysia pada 24hb Mac 2013 mengenai percakapan bekas ahli DAP India dan Melayu.

DAP sebuah parti yang tidak demokratik langsung. Keputusan dibuat oleh beberapa kerat pemimpin dan tidakboleh dicabar. Kira undi pun tidak pandai.

Wahai kawan kawan. Ini ke sifat pemimpin yang kita mahukan untuk anak, isteri, keluarga kita dan rakyat Malaysia?

Kerajaan Selangor lagi teruk gelagatnya. Pembangunan seperti Langat 2 di `sabotaj’ dengan menghalang pembangunannya walaupun ia akan mendatangkan kesusahan kepada rakyat di masa akan datang. Mereka sibok bermain politik dalam krisis air. Sibok nak beli syarikat air SYABAS pulak. Nak beli ada duit atau tidak? Negeri lain termasuk Pulau Pinang pun sudah menjual konsesi air kepada Pengurusan Aset Air yang dikendalikan oleh Kerajaan Persekutuan. Diberitakan lebih kurang 100 syarikat yang ingin melabur di Selangor, menanggohkan rancangan mereka kerana mereka kuatir dengan bekalan air. Rugi Selangor kerana peluang pekerjaan 100,000 orang.

Talamgate adalah salah satu penyelewangan terbesar kerajaan Selangor. Pembongkaran demi pembongkaran dibuat oleh Biro Professional Muda MCA. Perdebatan terbuka di atur tetapi MB Selangor tidak datang. Hantar wakil aje. Lantak lah kau. Ada sahaja jawabannya. Yang benar dituduh tidak betul. Yang menyeleweng dikatakan Nabi. Sampai sekarang apa pengakhirannya? Ada yang kena dakwa? Ada yang minta maaf? Ada  Laporan kepada tindakan tindakan yang diambil oleh Kerajaan Selangor?
Pembangunan UiTM di Serendah pun begitu. Pembangunan Yayasan Basmi Kemiskinan yang dihalang dan terpaksa di pindahkan ke Melaka. Mereka sanggup rugi pembangunan fisikal asalkan objektif politik kotor mereka tercapai. Mereka tidak pandang kenaikan nilai tanah di Serendah, peluang niaga untuk rakyat Selangor dan banyak menafaat lain lagi.

Manifesto PRU pada mereka bukan ikatan atau perjanjian. `mamposlah kau rakyat Selangor, Kerajaan aku tidak akan bayar’. Bantahan dan demonstrasi rakyat tidak membawa erti dan kesan politik kepada TS Khalid Ibrahim dan Pakatan Rakyat. Pada mereka mungkir janji itu dihalalkan. Mereka tidak malu betul, mahu keluar manifesto baru lagi sempena PRU13 nanti. Mereka tidak rasa risau dengan saman saman oleh rakyat Selangor kerana mereka mempunyai barisan peguam yang pandai pandai.

Yang paling jijik pada matakaca penulis ialah sikap `kurang ajar’ dengan Sultan Selangor. Ada sahaja perkara  konfrontasi dengan Sultan Selangor. Bermula dengan perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, berlanjutan sampailah pengikraran larangan berpolitik dalam masjid, campurtangan TS Khalid dalam pentadbiran Majlis Agama Islam Selangor yang membenteras aktiviti murtad  dikalangan orang Islam dan sebagainya, Kalau penulis lah menjadi MB Selangor, amatlah malu kerana asyik kena tegur aje dengan Sultan Selangor. Tak malu ke.

Tadi mengenai pentadbiran Kerajaan. Bagaimana pula dengan isu moral pemimpin mereka. Bagaimana dengan kesetiaan mereka kepada Negara dan anggota keselamatan.?

Wahai kawan kawan. Ini ke sifat pemimpin yang kita mahukan untuk anak, isteri, keluarga kita dan rakyat Malaysia?

Kedah dibawah PAS mengalami kemerosotan pelaburan yang teruk. Pendapatan negeri terjejas. Terpaksa melaksanakan skim pembalakan di sepanjang Tasik Pedu untuk menjana pendapatan. Malangnya pendapatan dari hasil balak tidak dapat menampong perbelanjaan negeri. Pembesihan kawasan tidak terlaksana, parit parit tidak terurus, samaph tidak berkutip dan sebagainya. Apabila banjir melanda, Kerajaan Negeri tengok sahaja. Padi rosak, rakyat tidak dibantu oleh Kerajaan negeri.

Kolej Universiti Insaniah (KUIN) juga menjadi pasar malam. Pentadbiran kucar kacir. Bilangan pelajar menurun menyebabkan kos pengurusan sepelajar meningkat. Gaji tidak dapat dibayar. Potongan berkanun dibuat tetapi tidak di bayar ke KWSP dan sebagainya. Pentadbiran terpaksa mengambil pelajar diluar kelayakan dan berhadapan dengan denda RM270,000. Kerajaan Negeri diambang muflis.
MB Kedah dan exconya tidak sehaluan. Penyokong dan Ahli PAS ramai yang sudah hilang keyakinan dengan parti Pas dan keluar parti. Hari hari kedengaran ahli keluar parti.
Wahai kawan kawan. Ini ke sifat pemimpin yang kita mahukan untuk anak, isteri, keluarga kita dan rakyat Malaysia?

KERAJAAN PAS KELANTAN, KEJAM DAN ZALIM

Tok Guru Nik Aziz sedang uzur pada masa ini. Diberitakan sakit perut. Semoga beliau segera sembuh kerana banyak urusan yang tidak diselesaikan oleh Tok Guru Nik Aziz dan PAS.  Rakyat Kelantan rata rata mahu TUKAR dari PAS kepada BN.
Rakyat Kelantan telah terlalu lama memendam rasa, akhirnya semakin ramai rakyat Kelantan yang mula sedar dan bangkit menyatakan bantahan terhadap kerajaan negeri pimpinan PAS.

Terbaru seramai 300 orang rakyat Gua Musang melakukan protes terhadap tindakan kerajaan negeri yang merampas tanah yang telah lama di usahakan mereka kepada syarikat swasta.

Walaupun telah mengusahakan tanah tersebut sejak 30 tahun lalu, ia tidak menghalang kerajaan pimpinan Tok Guru Nik Aziz yang dianggap ‘ulama’ bertindak kejam dengan merampas tanah mereka sekaligus menafikan hak penduduk Kampung Sungai Badong di Kuala Betis.

Tanah seluas kira-kira 378.8 hektar itu telah diusahakan oleh penduduk kampung dengan pelbagai tanaman seperti getah, kelapa sawit dan dusun buah-buahan. Malah permohonan yang dibuat bagi mendapatkan hak milik sebelum ini, dikatakan telah mendapat persetujuan Pejabat Tanah dan Jajahan Gua Musang sehingga ada penduduk yang telah menjelaskan bayaran premiumnya 10 tahun lalu.

Menurut penduduk kampung itu lagi, kerajaan Ulama PAS Kelantan, melalui Pejabat Tanah dan Galian jajahan Gua Musang dikatakan meluluskan permohonan tanah itu kepada dua buah syarikat sekitar November tahun lepas dan telah mengeluarkan geran pada 28 Januari lalu.

Nampak gayanya, jubah dan serban yang digunakan pimpinan PAS yang kononnya diterajui oleh ‘ulama’ tidak menghalang mereka dari bersikap kejam dan zalim. Apakah ini ciri-ciri Islam yang ingin diterapkan oleh PAS di negeri yang terkenal dengan gelaran serambi Mekah itu?

Yang menjadi persoalanya ialah, bagai manakah kerajaan negeri tergamak untuk menganiaya rakyat Kelantan dengan menyerahkan hak milik tanah tersebut kepada syarikat asing?

Sedangkan mengikut logik akal mereka yang telah lama memohon malah telah membayar premium dengan lebih awal wajar dipertimbangkan terlebih dahulu. Atau apakah ini merupakan satu bukti kerajaan Pas Kelantan lebih mengutamakan keuntungan dari melihat dan merasai denyut nadi rakyat miskin???

Kalau itulah pendekatan yang diguna pakai, maka dakwaan yang mengatakan Kelantan di pimpin oleh ulama adalah salah. Sebenarnya rakyat Kelantan telah dipimpin oleh ‘Ular Dalam Semak’ yang hanya menunggu dan ketika yang sesuai untuk mengigit dan menindas rakyat.

 Lebih menyedihkan, apabila menteri besar yang menganggap Anwar Ibrahim sebagai idola ini, pernah mengatakan setiap mata cangkul tanah yang diusahakan adalah hak mereka dan akan diberi hak milik sebagai jaminan masa depan.

 Episod sedih yang melanda penduduk ini boleh dikatakan selari dengan perumpamaan Melayu ‘kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan’.

Walaupun ada yang bersikap sinikal dengan mengatakan “Padey doh mung keno, undi lah Tok Guru tuh pah ceroh” namun ia seharusnya dijadikan pengajaran buat rakyat Kelantan secara keseluruhannya. Malah menurut maklumat yang diterima, sekitar pertengahan tahun 1960 -1970, kerajaan ‘Tok Guru’ pernah memajakkan tanah seluas 300,000 ekar di Hulu Kelantan kepada syarikat Singapura.

Tidak cukup dengan itu, kerajaan PAS Kelantan sebelum ini juga dikatakan sanggup menyerahkan pajakan sehingga tahun 2092 untuk tanah seluas 10,000 ekar kepada pimpinan DAP, Ngeh Koh Ham dan Nga Kor Min.

Kesimpulannya, rakyat Kelantan perlu membuka mata dan hati dengan seluas-luasnya untuk menilai semula sokongan yang pernah diberikan kepada PAS yang jelas mengunakan Islam sebagai modal untuk menipu rakyat di negeri Che Siti Wan Kembang itu. Buat rakyat Kelantan – Bo La Weiiii!!! Sumber: Taiping Mali

Kes pembekalan air bersih dan pembalakan haram terus bermasalah di Kelantan. Pelabur Asing yang besar terus menjauhi Kelantan

Saturday, March 23, 2013

Program Professor Turun Padang

Pada 23 Mac 2013 Jam 10 pagi satu program yang dinamakan Program Professor Turun Padang telah diadakan di Kawasan Melati 4A.

Program ini dianjurkan oleh Majlis Professor Malaysia dan Yayasan Wangsa Perdana serta dengan kerjasama Berita Harian.

Majlis ini telah dirasmikan dan disempurnakan oleh YBhg Dato' Dr Hj Mohd Shafei Abdullah, Ketua UMNO Bahagian Wangsa Maju merangkap Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri.

Pelbagai acara menarik menanti pengunjung program ini antaranya Pemeriksaan mata dan telinga, pemeriksaan darah serta terdapat klinik gigi bergerak di program ini.

Penganjur juga turut mengadakan ceramah-ceramah berkenaan dengan perubatan,sains kesihatan,ekonomi dan pelbagai lagi topik menarik.






Majlis Anugerah Cemerlang Pelajar UPSR, PMR, SPM Dan STPM 2012

Pada 22 Mac 2013 Jam 9 Malam, Satu Majlis Anugerah Cemerlang bagi pelajar UPSR, PMR , SPM Dan STPM telah diadakan di Pusat Komuniti Taman Ibukota.

Majlis ini diadakan bagi meraikan pelajar-pelajar cemerlang di dalam peperiksaan bagi sekolah-sekolah di dalam parlimen Wangsa Maju.

Majlis ini telah dirasmikan dan disempurnakan oleh YBhg Dato' Dr Hj Mohd Shafei Abdullah, Ketua Penyelaras Barisan Nasional Wangsa Maju.

Majlis yang dianjurkan oleh Biro Pendidikan UMNO Wangsa Maju ini menyaksikan seramai 493 orang pelajar menerima hadiah serta penghargaan bagi kecemerlangan mereka di dalam peperiksaan yang diambil.













Friday, March 22, 2013

Program Sumbangan KAR1SMA Di UMNO Bahagian Wangsa Maju

Pada 22 Mac 2013 kira-kira jam 4 Petang satu program Sumbangan KAR1SMA telah diadakan bertempat di Pejabat Bahagian UMNO Wangsa Maju.

Majlis sumbangan ini telah disempurnakan oleh YBhg Dato' Dr Hj Mohd Shafei Abdullah, Ketua Penyelaras Barisan Nasional Wangsa Maju

Program Anjuran Wanita UMNO Wangsa Maju Menyaksikan kira 200 penerima menerima bantuan tersebut

Antara yg turut hadir adalah wakil-wakil dari parti komponen lain antaranya Saudara Chan dari Gerakan Dan Saudara Richard Dari PPP