Wednesday, August 29, 2012

Nik Aziz Tak Kenal Siapa UFB !!!!


KOTA BHARU - “Tidak payah guna surat untuk mengajak saya berbincang isu hudud ini. Siapa dia, saya tidak kenal dia, dia pun tidak kenal saya. Demikian kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung surat rasmi dihantar Pengerusi Sekretariat Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya kepadanya bagi membincangkan isu hudud.

Nik Aziz mempertikaikan tindakan Fathul Bari yang disifatkan lebih gemar membuat bising di akhbar mengenai surat rasmi tersebut.

Beliau berkata, sewajarnya Fathul Bari perlu bersemuka secara terus dengannya sekiranya ikhlas untuk membincangkan isu hudud secara terperinci dan bukannya membuat kecoh dalam media arus perdana itu.

“Kalau dia (Fathul Bari) hendak jumpa saya, dia patut jumpa saya secara seorang tidak payah buat bising dalam surat khabar,” katanya selepas menghadiri Majlis Mesra Aidilfitri, semalam.

Turut hadir, Timbalan Pesuruhjaya III Pas Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

Selain itu, Nik Aziz berkata, sehingga kini beliau sendiri belum menerima dan membaca lagi isi kandungan surat rasmi itu.

Semalam, Sinar Harian melaporkan Ilmu telah menghantar surat rasmi untuk bertemu Nik Aziz bagi tujuan membincangkan isu hudud secara serius dan profesional, bukannya bertikam lidah.

Dalam laporan itu, Pengerusinya, Fathul Bari berkata bagaimanapun pihaknya belum mendapat sebarang maklum balas daripada Nik Aziz. - Sinar Harian

Serba tak kena dan macam-macam alasan Nik Aziz, apalah masalahnya Fathul Bari hantar surat terlebih dahulu, bukankah itu yang sepatutnya, sebagai seorang Menteri Besar yang bertanggungjawab sudah pasti mempunyai tugas yang banyak, sebarang pertemuan perlu ada temujanji terlebih dahulu, atau Nik Aziz sentiasa punyai masa dengan ketepatan 'makan gaji buta'.

Buat bising di akhbar pun dijadikan isu, kalau Nik Aziz berada dipihak yang benar, itu semua tidak menjadi permasalahan, nak buat surat ke, nak buat bising ke pedulilah, apa yang penting kebenaran itu perlu dirungkaikan sesama Ulamak,

Janganlah Nik Aziz nak buat payah, Islam itu memudahkan bukan memayahkan, lebih-lebih lagi ia melibatkan isu yang berkait rapat dengan hukum hakam dan perpaduan Islam, semakin lama semakin pecahlah tembelang Nik Aziz, sepatutnya Nik Aziz mengalu-alukan Fathul Bari untuk berbincang dengan beliau bukannya memberi kepelbagaian dalih yang angkuh, begitukah sifat Ulamak yang dikatakan perwaris nabi ??? Anda Mampu Mengubahnya...

7 comments:

  1. Langsi laa luu pok nik...

    Mu nok buat hudud... doh 22 taun...
    sampai laa nii tok jale hudud di kelate...

    Penipu joo muu niihh..

    ReplyDelete
  2. Nik Aziz asyik berdalih sahaja untuk berbincang atau bermuzakarah. Nik Aziz tidak berani bersemuka dengan Ustaz Fatul Bari.

    ReplyDelete
  3. egonye dia.. ini ke dinamakan ulamak...??

    ReplyDelete
  4. Nik Aziz tak kenal UFB tapi Syaitan dia kenal. Begitu angkuh rupanya makhluk bernama Nik Aziz ni.

    ReplyDelete
  5. takkan la tak kenal UFB.. kan dia yg berdebat hari tu... lupa ke? isk isk isk.... merepek jek..

    ReplyDelete