Friday, November 16, 2012

Pemuda PAS Tolak Bersih 4.0???



Semua orang tahu, penganjuran BERSIH adalah melibatkan Zionis, sama ada dari segi kewangan, latihan, mahupun strateginya. Zionis memberikan bantuan menerusi beberapa agensi-agensinya yang diketahui rapat dengan Anwar Ibrahim dan DAP. Zionis yang berpangkalan di Singapura dan Australia menjadi tempat rujukan tetap Anwar Ibrahim, Elizabeth Wong, Tian Chua serta pemimpin-pemimpin DAP seperti Tony Pua dan Lim Guan Eng. Bahkan seorang lelaki yang dikenali sebagai Andrew Chew, menjadi orang kepercayaan Lim Guan Eng untuk melarikan sebahagian besar wang rakyat Pulau Pinang ke dalam akaun peribadinya di Singapura.

BERSIH yang konon-kononnya dianjurkan untuk menuntut pilihanraya yang bersih dan adil, sebenarnya tidak lebih daripada sebuah pergerakan yang mahu melihat Malaysia menjadi sebuah negara kucar-kacir yang memudahkan kemasukan Zionis menerusi penawanan ekonomi mahupun politik. Dan walaupun PAS terlibat sepenuhnya dalam BERSIH menerusi penglibatan Mat Sabu selaku pemimpin utamanya, PAS tidak lebih daripada seekor keledai yang ditunggang dan dicungkil punggungnya agar bergerak pantas.

Sebabnya sangat mudah, penyertaan demonstrasi siri BERSIH hampir sebahagian besarnya adalah ahli-ahli PAS. Sedangkan DAP pula sekadar mengerahkan beberapa kerat ahli dan penyokong mereka bagi mengelabui dan menyeronokkan PAS. PKR pula yang ketiadaan ahli, sekadar berlagak macam tuan besar, konon-kononnya merekalah yang mengaturkan segala-galanya. Dan konon-kononnya, wang yang dikeluarkan untuk perbelanjaan demonstrasi tersebut juga datang daripada PKR.

Manakala PAS pula dikerahkan menghimpunkan puluhan ribu ahli-ahlinya untuk berdemonstrasi di jalanraya seperti kera-kera yang terbakar ekor. PAS jugalah yang menyediakan segala kemudahan dan PAS jugalah yang menyediakan UNIT AMAL untuk membantu para peserta demonstrasi selain barisan peguam yang diwakili oleh Hanifa Maidin.

Mungkin menyedari mereka ditertawakan oleh sebahagian besar rakyat Malaysia yang mengikuti perkembangan PAS dibodohtaikkan oleh DAP dan PKR, Pemuda PAS sebulat suara menolak usul mengadakan atau terlibat dengan penganjuran BERSIH 4.0. Alasan yang diberikan ialah, segala tenaga dan kewangan elok ditumpukan kepada PRU yang semakin hampir. Malah Pemuda PAS juga berpendapat, lebih baik tenaga yang hendak dihantar ke dalam demonstrasi BERSIH 4.0 itu digunakan untuk memberi penjelasan bagi memudahkan PAS menawan Putrajaya.

PAS tawan Putrajaya dengan 60 kerusi?

Alahai… kalau PAS tidak terlibat dalam demonstrasi BERSIH 4.0, kuranglah meriahnya demonstrasi tersebut. Tanpa PAS, demonstrasi BERSIH 4.0 mungkin akan hanya diadakan di Dataran Maybank Bangsar Utama, atau paling tidak pun di hadapan pejabat Hishamuddin Rais tidak jauh dari Dataran Maybank.

Tanpa penyertaan ahli-ahli PAS, sudah tentulah, Hishamuddin Rais hanya mampu menjentik telur sendiri kerana berapa kerat sangatlah demonstrator dari PKR dan DAP yang sanggup turun. Lagipun, ahli-ahli PAS adalah upahan yang paling murah boleh diperolehi oleh DAP dan PKR. Cukup dengan duit rokok dan janji-janji muluk, ahli-ahli PAS boleh berguling-guling di atas jalanraya.

Takkanlah ahli-ahli PAS, terutama sekali Pemuda PAS mahu melepaskan peluang itu? Takkan mereka tidak mahu membuktikan yang PAS adalah parti murahan dan ahli-ahlinya pula tidak lebih hormat daripada pelacur kelas kambing yang boleh dipergunakan untuk apa-apa tujuan bagi kepentingan DAP dan PKR?

0 comments:

Post a Comment