Wednesday, September 26, 2012

Setelah Gagal Isu Lynas, PR Cuba Sabotaj Projek Penapisan Minyak RAPID ???




KUALA LUMPUR, 26 Sept - Ahli Parlimen Pengerang Datuk Seri Azalina Othman Said menegaskan kesemua dakwaan yang dibuat oleh Himpunan Hijau dan Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub terhadap loji petrokimia adalah palsu dan bertujuan untuk memburuk-burukkan Barisan Nasional (BN).

Azalina turut melontarkan satu cabaran rasmi kepada Naib Presiden PAS itu untuk berdebat projek loji petrokimia bernilai RM60 bilion yang akan dibangunkan di kawasan Parlimen beliau.

Projek Pembangunan Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia (Rapid) didakwa oleh kumpulan hijau Himpunan Hijau Lestari Pengerang (HHLP) sebagai menjejaskan kehidupan penduduk tempatan serta memusnahkan ekosistem alam semulajadi.

HHLP juga akan menjadikan isu Rapid ini sebagai isu keutamaan negara yang mendapat sokongan penuh dari Naib Presiden Pas itu.

Walaubagaimanapun Azalina menolak kebimbangan yang didakwa beliau direka oleh Naib Presiden Pas dan HHLP sebagai palsu dan bertujuan untuk memburuk-burukkan kerajaan BN dalam jangka waktu pilihan raya umum ke-13 yang semakin hampir

Terus Baca Di Sini

0 comments:

Post a Comment